Gå til innhold

November: Litt tabu men, er det bare jeg i hele verden som ikke synes det er SÅÅ kos å amme?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter trøblete start har vi den siste måneden så og si fullammet. Får 30-120 ml mme på kvelden alt etter hva hun vil ha og er i humør til. Enkelte kvelder er det bare pupp.

Leste jo side opp og side ned før fødsel om hvor fantastisk det er å amme og kontakten man får med barnet osv, osv. hadde egentlig ingen urealistiske forestillinger av den grunn, men gledet meg til å amme og var innstilt på å få dette til. Synes også jeg har jobbet hard selv om andre selvfølgelig har hatt større problem enn mine veldig såre brystvorter var det ille nok for meg. Og da sårene var gordd og ammingen nå går uten problemer synes jeg det er litt trist at den store kosen uteblir. Synes det er mye mer kos å ligge på gulvet å prate/leke med henne, sitte med henne i fanget og prate osv. Når vi ammer spiser hun jo bare! Klart hun av og til tar pauser, ser på meg, ler og prater til meg og pupp, men det er nå mest et måltid da.. Fler som har slike tanker eller er det bare meg som ikke klarer å føle den store kosefølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert flere som har det sånn :) Jeg synes det er veldig kos, jeg da. Han lager så skjønne "nå koser jeg meg"-lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også strevd en del, så jeg skjønner hva du mener.. er kos de gangene det går lett og hun spiser og er fornøyd etterpå. men hun har begynt å spise så urolig og søler og skriker og er innimellom så opptatt av alt annet, at det blir fryktelig slitsomt å amme. Jeg blir helt gåån i skuldrene av å hele tiden lede henne tilbake til puppen da hun slipper den og driver og kaster på hodet og tuller verre.. Noen ganger går ammingen helt greit og hun spiser "ordentlig" og da er det kos synes jeg:)

 

Siden jeg vet at min melk er det beste så ammer vi fortsatt og jeg håper vi kan amme lenge ennå.. men spørs hvor lenge snupp gidder da.. for hun er jo allerede så opptatt av alt annet når hun får mat...

 

Veldig koselig når det kommer sånne koselyder ja.. også når du hører at det svelges unna for harde livet..hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om vi har det ganske likt Kab. Er jo sef kos når hun spiser ordentlig, koser seg og svelger og melken flommer (er mye sånn på natta) Men når det suges fire sug, hodet kastes bakover, nytt tak, fire sug, hyl!, fire nye sug se på taket, spise ett minutt, le og gurgle, nytt tak og så videre blir det mye mas ja.. Komme også til å fortsette så lenge det går og så lenge jeg har melk, men at det er "såååå koselig!" å amme, nei det synes jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...