Gå til innhold

Hva slags behandling får dere, og hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Jeg går til fysio en gang i uka, og bassengtrening en gang i uka.

Vet ikke om jeg synes det hjelper så mye, for bekkenet blir verre og verre, men tenker at hvis jeg ikke fortsetter vil det bli ENDA verre, og det orker jeg ikke tanken på.

Hva gjør dere?

Fortsetter under...

HEI! :) Eg fekk tidlig sykemelding, og har nå fulltid for dattera mi hos dagmamma. Så møje hvile hjelper godt for meg. Aroma massasje gjorde det verre den første dagen, men så fekk eg nesten 4 dager smerte fritt etterpå :) Under sist svangerskap så gjekk eg lengre på jobb, og eg tok det ikkje sånn med ro. Og DET fekk eg virkelig igjen for, blei møje liggende då ja. Bekkenløsning skal kunne sammenlignes med et benbrudd, har eg lest. Det trenger ro, for å gro. Eg har og sitt flere tilfelle av dei som ikkje tar det med ro, Det blir vedvarende livet ut. Så slapp heller av nå, du får tidsnok ver i aktivitet.

jeg gikk til fysio, men følte at hun ikke visste helt hva hun skulle med meg, for som hun sa kom for sent i svangerskapet...var da uke 26. Hun mener for at hun skal kunne hjelpe så måtte jeg ha kommet før uke 10 ( men jeg hadde ikke bekkensmerter da) hmmm... Har nå bassengtrening med fysio, og synes det hjelper MYE mer, har 2 smertefrie dager, men så kommer smerten tilbake. Har begynt aktivit med krykker for å avlaste bekkenet og føler at det hjelper veldig.

Manuell terapeut - Fysioter. med tilleggsutdanning - VELDIG bra - holder det i sjakk, kjenner når det er lenge siden jeg har vært til behandling. Hjelper ila dagen - eller dagen etter jg har vært der. ANBEFALES!!!

Annonse

Jeg går til soneterapi denne gangen. Smertene er så godt som borte etter bare tre behandlinger! Hun jeg går til har lang erfaring med bekkenløsning og behandler det hormonelt, ikke muskulært. Dermed kan bekkenløsningen faktisk forsvinne helt, mot annen behandling som er mer smertelindrende og en hjelp til å klare dagene.

Hadde bassengtrening forrige graviditet. Det var behagelig, og man fikk trent stabiliseringsmuskelen som er svært bra (den som man kniper/heiser med)

Denne gangen har jeg fysioterapaut, hun masserer rompeballene mine i en halv time og så setter hun på elektroder med strøm.

Begge delene er behagelige. Men min fysioterapaut er så langt unna at det er slitsomt å gå... Så jeg har droppet det denne siste mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...