Gå til innhold

erfaringer rundt tannfrembrudd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige søndag var hun plutselig kjempe sår i rompa og mandagen begynte vi å se antydning til en tann. Nå er tanna igjennom og rompa var i grunnen blitt kjempe fin (har smurt med Inotyol), men i går ble det jommen meg sårt igjen. Hun bæsjer veldig ofte og har gjort det den siste uka, men bare småbæsjing. Om natten også! (og det er noe drit!) Mellom klokken 8 og 10 skiftet jeg 3 bleier. Min konklusjon er at bæsjingen og sårheten kommer av tenner og at hun er sår igjen kan tyde på at det kommer en ny tann. Noen som synes dette høres sannsynlig ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veldig mange opplever at de får annerledes "bæsjemønster" og annerledes konsistens rundt tannfrembrudd ja!

Skrevet

Høres kjent ut dette ja! "Tannbæsjen" er liksom litt mer ekkel enn "vanlig" bæsj, det er min erfaring også.

Jenta vår fikk begge fortennene nede med tre dagers mellomrom. Jeg har lest at oftest kommer fortennene oppe og nede noenlunde samtidig. Så det kan være tann nr to som er på vei!!

Skrevet

Gutten min har også hatt ekkel grønn klissete bæsj ved tannfrembrudd.

Og hyppigere avføring enn til vanlig.

Skrevet

Blir babyene deres også veldig rød i kinna i dagene rundt tannfrembrudd? Med varierende intensitet?

Skrevet

Jepp!! Kinnet (på samme side som tanna som bryter gjennom) blir rødt og varmt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...