Gå til innhold

Beste og verste babyutstyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så ett innlegg på skrvalesiden hvor ei hadde spurt om dette.

Fikk litt lyst å spørre her også for å høre andre sine erfaringer og meninger.

Domme kjøp/gaver:

Jakker med glidelås (ser så vondt ut i halsen)

Genser med hette

Vi har fått xx antall tepper

Nuk manuelle brystpumpe(burde bare kjøpt elektrisk med en gang)

Div kremer og babysåper. Trenger en bleiekrem og ei såpe bare + babyolje!

En ting som har vært uunværlig her i huset, er vuggen som står i stua.

Da hører jeg henne godt, og det er ikke så langt å gå for å putte i tytten :)

Og er veldig glad vi lot være å kjøpe ett lite stellebord med badekar under (har hørt mye pepper om disse).

Hvordan er deres erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke jeg har gjort noen dårlige kjøp enda, men

- jeg gjorde dumt i å lytte til alle som sa at jeg ikke trengte klær i størrelse 50. Tuppa er nå 8 uker og bare akkuratt vokst inn i 56.

-Jeg har jo forresten skuffen full av sokker som bare ramler av.

- Har masse tepper, men bruker de fleste. Spesielt mye bruker jeg helseteppene:)

- Har manuell avent-brystpumpe, men den er arva så har ikke tapt noe på at jeg mye heller vil ha en elektrisk en.

- Ellers er huset fullt av klær i str. 62, men de vokser hun jo inn i. (Bortsett fra ei venninne som har kjøpt fleecedress i en størrelse tuppa komer til å passe i sommer en gang.Hehe)

Skrevet

Noe av det smarteste er bleiebøtta! -og elektrisk pumpe.

Det jeg ikke trengte var ammeputa som jeg var sikker på at jeg kom til å bruke. Bruker vanlig hodepute.

Skrevet

bleiebøtte er jeg glad for jeg IKKE kjøpte.. hadde vurdert det... men leste at det blir skikkelig dårlig lukt hvis man har den et sted med varmekabler...

vippestolen er vinneren her.. lillegutt elsker den.. så han ligger der til han sovner og blir så flyttet over til vugge...

og så har jeg masse helsetepper som jeg er sjeleglad for

det som jeg har kjøpt men ikke brukt er en del sparkebukser i str 50/56 .. han har jo stort sett bare på seg body og sokker..

Skrevet

Dette er vår nr 2, så jeg har ikke gjort så mange dumme kjøp denne gangen, av de få innkjøpene jeg har gjort.

De beste er vel fleece pleddet fra nøstebarn og fisher price kick and play vippestolen. å så er det jo vogga som vi hadde til 1 mann som står på stua, sambo som har laga den:)

dårligste kjøp er vel kanskje spedbarnshengekøyen, men nå fikk vi brukt den litt i natt så kanskje det ikke var et bomkjøplikevel:)

å så klær i kjønnsnøytrale farger, de blir jo ikke brukt i det hele tatt!kun bodyene og nattdressene.

Skrevet

Før jenta kom så tenkte jeg at vi sikkert hadde handla mange ting vi ikke kom til å få bruk for. Var så gøy å handle babyutstyr så jeg tok kanskje litt av med innkjøp... Men jammen har vi ikke fått bruk for hver en eneste ting!! Kan ikke komme på et eneste bomkjøp, faktisk. Ikke alt er nødvendigheter, men ting som er kjekke å ha.

De beste kjøpene vil jeg si er

- Ammeputa- bruker den hver gang Mathea skal ha mat

- Ullbodyene- varme og myke mot huden og holder seg mye bedre i fasongen enn bomullsbodyene

- Babygymmen- Mathea kan ligge der i evigheter og kikke på lekene

- Lammeskinnet- Der roer hun seg alltid!

Er derimot enig med Hanne i at jeg ikke skulle ha hørt på alle som sa at vi ikke hadde bruk for klær i str 50. Måtte sende svigermor på handel rett etter fødselen for å få tak i mer bodyer for str 56 var nesten ikke mulig å bruke. Ellers har vi fått endel upraktiske gaver som ikke blir så flittig brukt, som f.eks en dongerikjole og en pyntebody med hundre knapper.

Skrevet

Altfor masse klær !!!

Kjøpte en stor kartong med guttetøy str 50-62, kjøpte en del selv og hadde jo masse fra snuppa som ikke var rosa - så det var totalt unødvendig.

Har lagt vekk mye i 50&56 som han aldri rakk å bruke...

(så små trenger jo egentlig bare bodyer, hele sprarkedresser og strømpebukser)

Den elektriske pumpa har jeg ikke pakket ut engang - kommer nok til å prøve å levere den tilbake eller selge den.

Ammemadrassen....brukt den bare en gang...lettere å løfte han over i bare teppet han er svøpt i, og nå vokser han jo snart ut av den.

Spilledåsekosedyr (snuppa kastet den i gulvet første gang hun skulle låne den, nå spiller den veldig rart..og dessuten har vi tre stykker fra hun var baby...)

Kaffekoppholder til vogna (vogna har altfor tykke stenger til at den kan festes med de skruene som fulgte med...)

O la la...jeg kan holde på lenge kjenner jeg.....

Skrevet

Vi har bleiebøtta på badet hvor vi har varmekabler. Det lukter ingenting. Var også redd for dette, men det er bare tull her i alle fall! :-)

Skrevet

Dårlige kjøp/gaver:

- Alle klærne i 50 og 56 (gutten var nesten 5 kg da han kom til)

- Gensere med hette.

Gode kjøp:

- Ullfleece-pleddet fra nøstebarn. Fikk masse skryt for det på sykehuset. Han sover så godt når han har det rundt seg.

- Lammeskinnet fra nøstebarn

- Ammeputa

- Ull-undertøy og klær

Skrevet

Beste kjøp må være Leandervuggen. Den sover poden godt i.

Det dummeste må være pysjamas med glidelås som ser vond ut i halsen (bruker den ikke), og alt med hette på. Blir bare kluss når yttertøyet skal på. Ja, også alt med "fot" i, for da vokser de så fort ut av det,.... fikk også noen som vi ikke fikk foten ned i (var for trangt for foten).

Så vet jeg ikke hva jeg skal synes om den eletriske pumpen som kom i hus etter at jeg desperat trengte den... har aldri fått brukt den.. for da hadde jeg fått ut betenelsen og brystspreget.. Har den i tilfelle...

Skrevet

BLEIEBØTTA gir IKKE lukt selv med varmekabler på 30-40 grader!! Har det på badet for lillegull. :) Et av våre beste kjøp.

Dårligste kjøp:

gensere med HETTE!! fader altså..

Små snekkerbukser i olastoff (altfor stivt, ser svært ubehagelig ut)

Skrevet

Beste kjøp:

Masse ulltøy fra Nøstebarna, pysjamaser og div

Lammeskinnet

Lammeskinnsposen

x antall gulpekluter (gasskluter, store)

små mye vaskekluter (istedenfor våtservietter eller engangskluter)

Bilsetepose (helt genial!)

Tepper

Elektrisk brystpumpe og oppbevaringsboksene

Verste kjøp:

Ingen faktisk, untatt noen prematurklær som var for små da de kom fra nettbutikken :-)

Men blant annet måtte vi ut å kjøpe masse tøy i str 40 og 50. Vi fikk prematurt. Alle sa at vi ikke måtte kjøpe str 50 før hun kom, men nå har hun akkurat vokst inn i str 50. :-) Dunposen har vi ikke brukt noe, den kjøpte vi før vi fikk lammeskinnsposen. Men lammeskinnsposen er det bare åpning oppe, så den er litt vanskelig å "dra til side" når vi går fra ute til inn. Så nå skal dunposen brukes litt mer.. med det løse lammeskinnet inni :-) Foreløig kan vi gjøre slik, siden vesla er så liten.

Skrevet

Beste kjøp må være ullfleece-teppet fra nøstebarn, bruker det hver natt, og det er så mykt og godt. Og lammeskinnet fra nøstebarn. Og ullbodyer og ullstrømpebukser fra nøstebarn (litt reklame der, men jeg jobber ikke på nøstebarn, altså... bare veldig fornøyd med alt jeg har kjøpt derfra). Og alle de andre ullklærene vi har, speiselt ullbodyer. Bruker nesten bare det. Og ammeputa. Og vogna (Quinny) og stelleveska fra babydan (billig og praktisk).

Har ikke så mange dårlige kjøp, bortsett fra at jeg har for mye klær, spesielt bomullsbodyer - bruker nesten bare ull. Og så har jeg alt for mange bodyer i 56, vi kunne gått rett til 62 (Andre var 5 kg da han ble født).

Skrevet

Sia dette e frøken nr 2 har æ ikke kjøpt nån teng nesten.... kjøpt et lammeskinn som ho ligg på bestandi å det e æ førnøyd med, også har æ kjøpt et par klea i str 50/56 som bei bruk, men nu e førlite.... Å så har æ kjøpt nån supre ullbodya med høyhals på Cubus som e aldeles super :) Kosta bærre 129 kr stk. også..

Ammeputa som æ kjøpt tel AK kun æ ikke vært førrutn... den e det bæste kjøpe av alle....

Bleiebøtta har nu vært konstant bruk i to og et halvt år, så den vil vi heller ikke ha vært førrutn...

Rart kor førskjelli vi e når det gjeld klea... ser fleire som ikke lika sparkebukse med føtter, det synns æ e supert! Har så masse klea at det gjør ikke nå om ho voks fort ut av dem :) Lika faktisk gamle sparkebuksa som vi har arva... di har ikke di idiotiskeknappan i mellom føtn også e di stortsett større nede i fotn...

Skrevet

det værste jeg vet å få er kjoler som MÅ strykes.(hvor det ikke nytter å riste og henge de opp)

har aldri tid å stryke.

Skrevet

hihi.. enig me dæ der også e det jo så mye bedre med en mjuk velourkjole da... Kjole e nu også mekti uraktisk på babya... men veldi søtt da :)

Skrevet

Vi har kjøpt veldig lite av det vi har hatt til ungene..

av det minst brukte/ unødvendige er...

* voksi posen (har enda ikke fått brukt den.. har hatt den i tre år)

* 1 million fleece pledd (alle skal på død og liv gi det, kjempe koselig, men hva skal man med alle sammen)

* 5 helsetepper... har sjelden trengt mer en ett

* den første vogna vi hadde, den gikk i stykker med en gang omtrent.. fikk nytt understell og etter kort tid var det også ødelagt..

det beste har vært

*stellebord kommode med badekar

*ammepute til nr en i allefall (gutta har vært så store)

*baby bjørn bære sele

* baby bjørn vippe stol

*baby bjørn stelleveske

Skrevet

Verste kjøp:

-bodyer med kort arm..

-gensere med hetter eller glidelås.

-sparkebukser/dresser uten åpning mellom beina

-

Beste kjøp:

-ull-bodyer med lang arm i "omslags-modell"

-ull-pledd fra Nøstebarn

-stor "gym-matte"

-stelle-kommode med badekar

Skrevet

Beste kjøp/gaver:

Babycall med bilde! herlig

ullbodyer

skinnpose og skinn til sengen

strikket teppe fra nøstebarn

det jeg ikke har fått bruk for av det jeg har kjøpt og fått er vanlige bodyer, de ligger i bunker og blir ikke brukt pga jeg har forelsket meg i ullbodyene hans...

Sparkebukser har heller ikke vært noen suksess i dette huset, bruker mest vanlig strømpebukse med evt. bukse utenpå.

Skrevet

glemte å skrive at jeg er superfornøyd med stellevesken skiphop dash, + britax bilsete med base!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...