Jordbærjenta:-) Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 ..... og fungerer det greit? Hvor gamle er de?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 Ikke tillegg her. Jeg skal amme til ungen er ca 2 år, og gidder ikke komplisere tilværelsen med pulver og flasker. Har nok med å huske tran frem til ungen er 6 måneder.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 normalt vet jeg ikke, men sunt er det i hvertfall;)
Hanne og jentungen Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 Det var da et voldsomt bombastisk svar av anonym:/ Tuppa her får mme eller pumpemelk på flaske til hvert eneste måltid fordi mamma'en er ei litt dårlig melkeku, hehe:) JEg tror muligens jeg hadde gitt henne ei flaske på kvelden selv om jeg hadde hatt nok melk, men det vet jeg jo ikke helt da:)
Aga:-) Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Jeg ammer mitt tredje barn nå, og har til dags dato ikke gitt flaske i tillegg fordi det ikke har vært behov for det. Det er jo helt normalt å sitte med puppen ute hele kvelden når de er små (kanskje 0 til 3-4 mnd), på det måten får de i seg alt det de trenger. Stort sett da.. Det er jo mange som gir tillegg, og da passer jo det for dem:-) Jenta mi er 5.5 mnd nå, og har planer om å amme henne så lenge hun måtte ønske det. Eldstemann ble ammet til han var 22 mnd, og lilllegutt ble ammet til han var 14 mnd. Da ville han ikke ha mer.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 Min kaver svært om kvelden, så hun får nesten alltid mat av flaske som siste måltid. Det er ikke alltid jeg har hatt klart pumpemelk, så har gitt henne mme ca fem ganger. Alle de gangene har hun sovet ekstremt urolig, så jeg har sluttet å gi henne det. HS sa at hun kunne komme til å sove lenger med mme, men for min del er det ikke sånn. Er det andre som har erfaring med barn som blir urolige og sover dårlig med mme?
mai mammaen til to Skrevet 29. januar 2007 #8 Skrevet 29. januar 2007 jeg ammer bare alltid..eller gir jo grøt og no da...(hun er 8.5 mnd)....hun har aldri ville ha flaske så jeg kan bare amme jeg....
Sylteflesk Skrevet 29. januar 2007 #9 Skrevet 29. januar 2007 Nei, her går det bare i morsmelk. Trenger heldigvis ikke noe annet.
animal Skrevet 29. januar 2007 #10 Skrevet 29. januar 2007 Nei, har enda ikke gitt tillegg, og hun får nesten bare morsmelk enda, hun nærmer seg nå 9 mnd. Hvis du begynner med det, må du nok regne med å fortsette med det, vet ikke hvor gammel babyen din er, men vil bare du skal være klar over at det kan gå ut over produksjonen.
meg & to små vampyrer Skrevet 29. januar 2007 #11 Skrevet 29. januar 2007 Min lille er snart 5 mnd og får mm til kvelds. Men nå må han få fra begge bryst da.. for å bli mett og sove lenge:) Regner med at når han får mer mat så blir det litt amming og litt mat (om det går bra). Grøt er han ikke spes glad i, så kanskje de første skikkelige måltidene her blir middag og så pupp til kvelds igjen... tenker jeg foreløpig, da.. mye kan jo endres:)
Kristin og lillemor Skrevet 29. januar 2007 #12 Skrevet 29. januar 2007 Datteren min får storsett en flaske mme om kvelden, for det virker som jeg har lite melk selv da. hun får mm resten av dagen. det funker fint. hun sover ca 7-8 timer sammenhengende om natten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå