Gå til innhold

Andre som er engstelige for å begynne å føde altfor tidlig?

Nå har jeg tre gull;-)!

Anbefalte innlegg

Jeg har nesten fått en angst for å begynne å føde nå. Er i uke 22, så de er jo ikke levedyktige enda. Var på ul forrige tirsdag, og alt ser veldig bra ut, det er to fostersekker med tykk skillevegg og to morkaker, samt at de såg at det var en gutt og 95% sikker på at tv2 var en jente, så har jo alle oddsene på min side, men er så engstelig for å plutselig begynne å føde. Noen andre som har det sånn? Fikk jo nesten noia da jeg leste om hun som hadde født i uke 23, så å lese sånt hjelper kanskje ikke akkurat helt.

Har en jente på 3 år fra før, men kan jo ikke sammenligne det svangerskapet siden det nå er to, og da er det vel mere vondter overalt. Magen min har plutselig eksplodert nå de siste ukene, og i dag har jeg så vondt nederst på høyre side. Men er nok bare de båndene som strekker seg, men blir jo engstelig for alt om dagen....

Godt å få ut tankene. Noen andre som tenker sånn også?

Fortsetter under...

Jo, jeg kjenner meg igjen. Jeg har riktignok kommet langt nå (har passert 37 uker), men det er lett å bli bekymret når man er halveis i svangerskapet, spesielt når man hører hvor galt det kan gå. Du får bare sørge for å ta tilstrekkelig hensyn til deg selv (spesielt siden du har en på 3 fra før, det krever jo sitt:-)

Litt vondter i muskler og bånd kjenner jeg også til fra den tiden, tror det er helt normalt. Lykke til videre i svangerskapet!

hei du!

jeg vet akurt hvordan du har det!jeg hadde blødninger og noe de kalte "falske veer"alerede i uke 11 som de aldri fant ut av.det var da jeg fant ut av at det var to dr inne!har gått med konstante bekymringer til nå som jeg vet at de kan komme uten men....

mitt råd til deg er at du må ta det med ro å ikke stresse,spør legene og jordmor gjerne flere ganger om ting som bekymrer dg....få legene til å sjekke livmorhalsen din,er den lang og fin tar det laaang tid før det skjer noe.

en ting til er at det er større risiko fro for tidlig fødsel med 1-egget eller to egget med en morkake.er også lettere å redde dem med to forstersekker enn med en felles hvis vannet skulle gå:-)

ellers så har du jo altids oss her inne som du kan snakke med å få råd

og tips eller bare en samtale hvis du trenger det.

mvh c-uke 33

Tusen takk begge to:-). Fant igjen et bekkenbeltet fra sist svangerskap og smertene i høyre side ble mye bedre. Skal jobbe ut denne og neste uke, men vurderer sterkt å droppe det etter denne helga. Var så dum og vasket litt i går, og det skulle jeg nok ikke gjort...Men det kan jo gå over.

Blir litt stressa jeg, hvis man føler seg sliten og øm allerede nå, hvordan skal man rekke å handle inn alt:-)??

Livmorhalsen min var i overkant av 5 cm sist uke, så den var lang, fin og lukket, og ga ikke etter når legen prøvde å presse med ul-apparatet.

Takk igjen jenter, dere er gode å ha!

Hei!

Jeg er nå i uke 23+1 og er som deg, veldig bekymret...Vil så gjerne at det skal gå bra, skal på den første kontrollen av livmorhalsen om 1 uke...Syns det er mange som allerede har sjekket den??Før uke 24..

Gruer meg litt, såper den er "lang" nok så jeg slipper innleggelse, men heller det enn å risikere å miste...

Jeg har begynt å stresse litt fordi vi ikke finner noe nytt sted å bo snart...Vi har stor og fin leilighet nå, men upraktisk med 4.etg...Uten heis....Og så er det jo en del ting som må gjøres, handle inn diverse til barna osv...Har begynt litt, så senger m utstyr og bilstoler er på plass...

Lykke til alle sammen!

jeg synes absolut du bør sykemelde deg,det er kjedelig men du SKAL slappe av å ikke belaste kroppen din for noe som helst.hør på hva kroppen sier til deg-sov/hvile i en til to timer om dagen.det er ikke lett når du er på jobb.

jeg fikk faktisk anbefalt å bruke sånn belte men fikk meg aldri til å går å kjøpe et:-(angrer vilt nå.

jeg hr hatt en ikek så veldig bra svangerskap-

veldig mye verking i ryggen,problemer med søvn,vondt som du sier nederst i magen,og verking øverst,på toppen av det hele har jeg hatt veldig store depresjoner og angst!ting er mye bedre nå,tror det er fordi jeg vet at de kan klare seg ute i verden uten med og at det hele er snart over,hodet er festet så det er vel kroppen som hviler seg å gjør seg klar også,

jeg har forresten hatt i underkant av 4 cm livmorhals i flere uker nå hvis det trøster deg;-)

men spør igjen og igjen hvis du vet at det gjør deg roligere.

Annonse

kjenner igjen bekymringene dine, er per i dag 22+6, og har en tendens til å gjøre litt mer enn kroppen henger med på desverre....så ligger jeg og hater meg selv etterpå, vi får vel bare være ekstra flinke til å passe på oss selv, har ei lita tulle på 1 1/2 fra før, så heeelt med ro får jeg ikke til å ta det, men sykmelding syns jeg virkelig du skulle fixa deg med;)

hei...åååå dette er som å høre meg alså..jeg er kjempe redd for at noe skal skje...samtidig så tenker jeg masse positivt...jeg tror jeg vil føle meg litt tryggere etter uke 28..av en eller annen grunn..jeg er 23+4...så jeg nærmer meg jo litt tryggere tider...håper alt går bra hvertfall..jeg er jo på sykehus annhver uke...heeeeeldigvis..=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...