Gå til innhold

Når Canesten ikke virker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva da? Nå har jeg tatt prøver og funnet ut det er kun sopp jeg har, og jeg har tatt vagiatorie + krem, følgt bruksanvisning nøye.

Men det klør forsatt og utfloden er like ille!

Fortvilene.

Skrevet

Jeg fikk en pille av legen min en gang, som var veldig effektiv. En pille fjernet alt i løpet av noen dager, og det var en kraftig infeksjon.

Husker ikke hva den heter, og vet ikke om man kan ta den når man er graivd, men det går jo an å spørre legen.

Skrevet

Kjør på med en kur til og hvis ikke det hjelper reiser du til legen.. Føler med deg, helt forferdelig å ha det...

Skrevet

Så en reklame på tv igår, om en sånn krem du kan sprøyte oppi der..husker ikke hva den het, men den er sikkert reseptfri siden de reklamerer på tv. Jeg fikk en stikksprøyte av legen engang, da jeg hadde en kraftig soppinfeksjon, fungerte bra..

Skrevet

SKILPADDEN: HUSKER DU HVA DEN PILLEN HETER?

Skrevet

Kan anbefale noe som heter VIVAG vaginalkapsler, som brukes i tillegg til CANESTEN. Disse fås på apoteket, og brukes som en forlengelse av CANESTEN kur. Bruk gjerne også VIVAG intimsåpe. Husk også å vaske undertøyet på 90 grader, ellers er det svært lett å få igjen soppinfeksjonen.

Skrevet

Takk Marit, dette må jeg prøve, vet du, er det trygt for gravide?

Skrevet

VIVAG kan trygt brukes av gravide, ihht bruksanvisning. Men du bør muligens ta en ny CANESTEN kur først, for deretter å gå direkte over på VIVAG, dersom det er en stund siden du avsluttet CANESTEN kuren? Forhør deg evt med apotek eller lege. Lykke til!

Skrevet

Takk takk, skal sjekke det ut, tok den i helga!

Skrevet

pillen dere lurte på heter Diflucan 150mg. Det er en tablett dere tar en gang,svelges.. ferdig med det... men den er da reseptbelagt, hør med legen, er ikke sikker dere kan få den i 3 tri.

Skrevet

Diflucan kan ikke tas av gravide.Prøv igjen m canesten og vivag kaplser. vivag kaplser er bare bra å ta en gang i blant fordi det opprettholder/stabiliserer phen i underlivet:) Er visst veldig vanlig å få sopp i svangerskapet.

Skrevet

jeg føler veldig med deg! Har vært mye plaget med ddtte selv, men det går overraskende greit nå som jeg er gravid. Diflucan kan du dessverre ikke ta. Canesten skal jo hjelpe, men en ulempe er at slimhinnene blir såre at canesten, og dermed er det lett å få soppinfeksjon på nytt.

Jeg har hatt utrolig god effekt av å gå over til ACO sin intimolje istedenfor intimsåpe. Det virker som den hjelper til å "reparere" de såre slimhinnene nedentil. Vivag kapseler hjelper godt "inni". I tillegg vil jeg sterkt anbefales deg å redusere sukkerinntaket ditt for en perioe. Jeg er ikke hysterisk og kutter ut alle karbohydrater, men for meg hjelper det godt å kutte ut vanlig sukker, brus og godteri i tillegg til de andre rådene. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...