Gå til innhold

Hysterisk kommende mamma!

Ørna m/2 ørnebarn pp1

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det flere enn meg der ute som rett og slett er hysterisk? Jeg er livredd for at jeg skal oppleve en ma, elle noe annet lignende (selv om jeg er 11+5)... Jeg har alle vanlige symptomer på graviditet, men har hørt at du kan ha hatt en ma å likevel ha alle symptomene, jeg fant ikke ut at jeg var gravid før i 8. uke, og da hadde jeg allerde drukket noen ganger, røyket pluss at jeg gikk på en antibiotikakur (Flagyl) hvor jeg tok 5 tabletter en dag, ventet så 3 dager og tok 5 til. disse tabletten kan skade fostret, jeg er helt hysterisk (bokstavelig talt) har vært i ul i uke 8, og da slo hjertet og alt, men likevel tør jeg liksom ikke glede meg helt til gullet kommer pga at jeg tror at noe kan være feil med det hvos det overlever... vet at det er normalt å være bekymret og redd, iallefall som førstegangs, men jeg er hakket over der igjen og det er vel ikke helt normalt? er det flere som er TOTALY hønemor eller? Takk for alle svar... fra en litt flau førstegangs...ehe;p

Fortsetter under...

Huff så fælt du må ha det! Men du kan trøste deg med det at hvis fosteret ikke er friskt ville du nok mest sannsynlig allerede ha mistet. Så da er nok alt bra med babyen, siden naturen ikke har ordnet opp.

Jeg er jo planlagt gravid da, så har jo ikke tatt noen farlige medisiner. Men har likevel vært bekymret. Jeg er egentlig en optimistisk person, men når man blir gravid er man jo bekymret for så mye, viste ikke det var sånn :-p. Redd for å miste, redd for å bli syk, redd for å føde for tidlig, redd for at babyen ikke sparker osv... Jeg frøs veldig på beina en hel kveld på et julebord, klarte nesten ikke å sove den natten, for jeg var så redd for at jeg skulle få urinveisinnfeksjon. Det er jo ikke så veldig bra akkuratt når man er gravid.

Det blir vel ikke bedre når de kommer ut heller, da er det vel nye ting man er bekymret for. Men å bekymre seg gjør hvertfall ingen ting bedre.

Håper du klarer å slappe mer av etter hvert!

heisann!

ville bare legge til noen beroligende ord jeg også... har en jente på 10mnd...

Ta livet helt med ro, prøv å se lyst på ting! er det noe, eller føler du deg utrygg på situasjonen så ta kontakt med en lege! de er pliktet til å hjelpe, enten med ultalyd eller andre ting, og som regel kan ting oppdages med urin- eller en blodprøve!

hadde masse bekymringer og må bare få gi all skryt til legen min, han var kjempeflink å hjelpe meg med alt gjennom hele svangerskapet!!!1

mars-06

jeg og er bokstavlig talt hysterisk! klarer liksom ikke og glede meg ordentlig. er i uke 6 da, så lenge igjen til uke 12!

Men problemet mitt er at jeg ikke har symptomer, bare de klassiske strekkingne i magen... Idag begynte hjertet og slå, men må liksom få bektrefte det for og slappe av.. Noen som har det på samme måte?

Annonse

Jeg skjønner akkurat hvordan du har det!! Jeg har fått bekreftet at hjertet slår, men er like f... bekymret, skikkelig frustrerende, jeg er jo inne i min 12. uke, men det hjelper liksom ikke... synes du skal prøve å være glad for at du ikke har noe særlig symptomer, jeg hadde alt, før de begynte å gi seg i går... noe som skremmer meg enda mer... Er utrolig godt å høre at man ikke er alene selv om det er noen uker mellom oss... og takk til alle dere som kommer med trøstende ord, det hjelper faktisk mer enn dere tror... <3

Jeg er blitt helt avhengig av BIM og har lest om en haug av mødre som ikke har noen symptomer, jeg fikk ikke noen symptomer (bortsett fra strekkningene og litt ømme pupper) før i uke 8 og da kom de for fullt, kastet opp om morgenen helt til lørdagen, det kunne også skje at jeg kastet opp om kvelden... Nå har mat orgiene kommet og jeg har vært gjennom ca 2 uker med en utrolig sterk kjærlighet til salt lakris... tror ikke du har nooe å bekymre deg for, dette går så bra så, men jeg kjenner følelsen, har den hele tiden, men roet meg ganske mye når jeg fikk så mange hyggelige meldinger;) men hvis du er skikkelig hysterisk så kan du skrive "privat" til meg, da kan vi "sammenligne litt og berolige hverandre kanskje?;p

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...