Anquor Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 sitter og klør i bena for å få dra! skal få høre på hjertelyden idag også! sambo kom hjem klokka halv 9 idag, sa han hadde spurt seg fri på jobb fordi han ville vere med....litt vel tidli kanskje men fikk jo en lang morgen sammen
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 Lykke til! Hvis dere får høre hjertelyden så er det veldig verdt at samboeren er med. Kos dere.
Anquor Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2007 ja, koselig å få oppleve det ilag var bare 10 uker på vei ved sist kontroll og da fant ikke legen hjerte lyden ble bra skuffa da! me idag er jeg 13 uker på vei så da håper vi på å høre noe! jeg skulle gå på labratoriet først for å ta prøver, hvor mye før bør jeg møte opp da? har time kl 13.00
Jeenie Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 så hedig dere er som kanskje får høre hjertelyden... jeg var med jordmor i dag, og hun ville ikke høre etter en gang for hun mente det var for tidlig... er 16 uker i dag..
*Mustang Sally* Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Møt opp 10-15 min før. Det er ihvertfall sånn hos min lege.
Anquor Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2007 for tidlig? har hørt at det er vanlig å høre den ca rundt uke 12, det var ivertfal det legen sa sist vi var der.... de kan jo prøve da! med mindre du blir redd om de ikke finner den? legen min prøvde, men forklarte at det ikke altid var like lett å finne den så tidlig, så jeg måtte ikke bli engstelig om vi ikke hørte den..... men denne gangen har jeg store forhåpninger
*Mustang Sally* Skrevet 29. januar 2007 #9 Skrevet 29. januar 2007 Grunnen til at mange ikke vil sjekke lyden er pga at hvis de ikke finner hjertelyden kan foreldrene bli engstelige, selv om de vet at sjangsen var liten for å høre. Så de fleste vil ikke sjekke før uke 15. Jeg var på legevakta da jeg var 12 uker og hørte fosterlyden da. Det var fordi jeg hadde detti og var redd det hadde skjedd noe med babyen. Så jeg var jeldig som hørte det, men det er ikke så ofte.
LoveInMyTummy Skrevet 29. januar 2007 #10 Skrevet 29. januar 2007 Jeg fikk ikke høre hjertelyden hverken i uke 10 eller 16. Så det er ingen grunn til panikk. Grunnen til at man kan ha problemer med å finne hjertelyden er at fosteret ligger inn mot ryggen. Alt var bra på UL:)
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 29. januar 2007 #11 Skrevet 29. januar 2007 Hvordan gikk det hos legen da?
Anquor Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 29. januar 2007 vanskelig å høre hjertelyden for småen bevega sånn på seg, så akkurat når legen fann lyden så flytta den på seg... var i vertfal det legen sa....og at det hørtest ut som en livlig liten krabat skal til jordmor neste uke og til lege igjen uka etter det så får nok av anledninge framover til å få høre lille nurket Ville egentlig friskmelde meg idag, men legen var ikke enig og sykmeldte meg 60% så da skal jeg bare jobbe 40% denne måneden....pga lavt blodtrykk og litt oppkast... men ikke på langt nær så gale som det var.... men men han har sikkkert rett prøver var fine, +1 i urinen, men det gikk greit sa han,litt lavt blodtrykk...opp 1 kg, men siden jeg gikk ned 3 når jeg var så dårlig så liger jeg tekninsk sett på -2 men det går i rikti retning gikk fra lege kontoret med et smil om munnen i vertfall gler meg til jordmor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå