Gå til innhold

2. trimester er litt langt, er det ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flytter over til 3. trimester på lørdag (28 uker), og da er det under 3 mnd til termin. Synes 2. trimester er så langt i forhold til de to andre på 12 uker, men det er sikkert en forklaring på det også! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Tussi...

Nå tok du nesten pusten fra meg.... Kom inn på 2.tri igår.. Og skjønner at jeg har lang tid foran meg...

Når man er på 1.tri er man der egentlig bare 8 uker. For de 4 første vet man jo ikke at man "skulle vært der"... hehe...

Ser at jeg skal være her inne i 16 uker... Det er lenge det...

Lykke til å 3.tri.... Rekker ikke komme dit før du forlengst er ute derfra...

Skrevet

Fordi man regner svangerskaps uker som 40, altså fra 2 uker ca før EL, siste mens.

Derfor er et svangerskap på 10 svangerskapsmåneder, man regner 4 uker i hver svangerskapsmåned. For å passe dette til trimester, så er da det midterste trimesterer lenger, slik at det siste blir fra uke 29-40 altså 12 uker = 3 svangerskapsmåneder à 4 uker.

Skrevet

Men; kanskje det er lengre fordi det går for å være det beste trimesteret? 1. trimester var jo en plage fordi man er så redd for MA/SA og 3. trimester er man tung og klar for å føde...

Gratulerer med vel overstått 1. trimester i hvert fall, Scubagirl!

Skrevet

Har bare vært på 2.tri en mnd nå... syntes tiden går veldig sakte.... håper solen snart kan skinne og kjenne i luften at det snart er vår...da tror jeg tiden går fortere.. januar og februar er jo litt tunge måneder i tillegg.... nå sitter jeg å ser ut på stOoOore snøkjærringer som detter ned fra himmelen... litt koselig også da =o)

men skulle ønske det var et lite mellom trimester i mellom her.. hehe..

Skrevet

har også vært her i en mnd nå... synes det er greit at 2.tri er lengre en de to andre jeg... spiller jo ingen rolle for svangerskapet er jo 40 uker uansett... så rekker man jo kanskje å bli litt bedre kjent her inne...??

Skrevet

det er sant msme ;)

koselig å bli kjent med folk her inne... skulle bare hatt flere ettapper å sett frem til.. heh...

men men 40 uker er jo 40 uker ;)

Skrevet

jeg har vært her inne på 2trimester "for alltid"

da testen slo ut positiv og jeg var gravid,da fant legen ut at jeg var i uke 13..men pga uregelmessig mens,kunne ikke dette stemme,og det fant vi ut på en tidlig ultralyd i uke liksom 16. Da var jeg egenlig i ikke lengre enn uke 13..hehe..

dette ble litt tullete forklart,men jeg har altså vært her inne siden jeg fant ut at jeg var gravid.. er nå i uke 24!

Skrevet

Føler d er kjempelaaaangt!!! Synes 1. var langt da jeg holdt til der, men d var vel redselen for å miste som gjorde d...nå synes jeg bare generelt at tiden går treigt...ja, ja...kommer vel i mål vi og til slutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...