Gå til innhold

Hvis en er 1.77 m høy,

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye bør en veie da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke rundt 70kg passelig da? jeg er 179 og veier alt for mye, over 90kg...vet det slv, men ikke enkelt å gå ned heller...

Skrevet

Rundt 77 kg Sånn ca i alle fall..

Skrevet

Fant en BMI kalkulator på nettet - sjekk selv. Tror du ligger innenfor "normalen" hvis du veier mellom ca 60 og 80.

Skrevet

I følge den "gamle" standarden, skal man trekke fra 110 fra høyen for å finne ca normalvekt. Dvs 177 - 110 = 67.

Skrevet

Vær obs på at BMI ikke tar hensyn til musklaturens vekt, ei heller beinbygningen...

Jeg er 176 og veier 76 kg og er normalt slank, bare ikke ihht BMI...

Skrevet

Det hørtes lite ut. Jeg er selv 1.69 høy og veier ca 63 kg (burde da ha veid 59 kg etter denne metoden) og blir sett på som ganske normal/tynn.

Skrevet

Oi, da burde vel jeg på mine 161 cm veie rundt 50 kg da?!! Uff, da hadde jeg vært for tynn tror jeg... Må legge til at jeg er 90% muskler da, he he :) (og 10% dårlig humor)

Skrevet

Hihi, artig:-) Jeg tror også at jeg hadde vært for tynn hvis jeg hadde veid 67 kilo med min høyde på 177. Da jeg veide 70 kilo, syntes jeg at vekta passet meg. Nå er jeg noen kilo unna det da, men etter en bråta med trilleturer kommer jeg kanskje dit igjen... Hvis ikke er det ingen krise.

Skrevet

Men for å være litt seriøs: man kan vel ikke bare ta et slikt regnestykke og regne ut hvor mye man "bør" veie. De regnestykkene tar ikke hensyn til muskelmasse, beinbygging osv... Noen har jo tung beibygning, mens andre ikke har det. Dessuten skal man jo trives med sin egen vekt da... så mitt råd er: drit i regnestykket og finn ut hvor du trives selv! :) Da får du det mye bedre med vekten din:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...