Gå til innhold

Tror jeg er imot amming.......

Hinkelpinkel med nr 3 på vei<3

Anbefalte innlegg

Tror jeg er imot amming... eller... Føler at jeg sitter med puppen ute HELE dagen... Kommer liksom ikke igang med det hverdagslige... For jeg sitter å ammer i timesvis. Så når snuppa ENDELIG sovner, MÅ vi bytte bleie... For alt som går inn kommer ut igjen bak... Sår i baken og drit iettsett... Føler meg rett og slett ganske frustrert.

Med førstemann gikk jeg over til NAN ganske tidlig. Og det fungerte veldig greit. Men det er kanskje like mye det å ha kontroll... På at barnet får i seg nok mat...

Lille snuppe-mor er jo bare 3 uker (snart), så jeg får vel bare bite tennene sammen og håpe at det stabiliserer seg snart...

Er det flere som føler det litt på samme måte?? Hadde vært godt å vite at en ikke er HELT alene som har det på denne måten...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7990849-tror-jeg-er-imot-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det går fint nå, 1 uke etter fødsel. Jeg har kanskje fått en snill og rolig gutt. Slet med ammingen de første dagene, holdt på å gi opp for jeg ble så sår, men fikk veldig god hjelp av pleierne på barselhotellet på SUS. Nå er melken kommet for fullt, og ammingen er blitt mer kos. På 2 dager har gutten min gått opp 300g. :) Ammer ca hver 3.-4. time (unntatt 1 porsjon om natten. Da tar far seg av ham med melk jeg har pumpet ut).Han dier i 10-15 min, så sovner han. Halvtimen senere er det bleieskift, så sover han videre til det er tid for mat igjen.

Kjenner meg godt igjen ja :) Sitter her som andregangs melkeku og det går mye i melk, amming, innlegg, bleieskift, rap, gulp, ny mating osv. Ikke gi opp, som oftest så går det seg til etterhvert :) De første ukene får man gjerne den "melke-ku"-følelsen... det hender faktisk her i gården at jeg glemmer å pakke inn puppen mellom hver gang... kjempegøy når jeg skal legge ved i ovnen, reiser meg fra sofaen og oppdager at det henger en diger pupp der og slenger i friluft, hehehe :)

Når knøttet er blitt litt eldre, så kan du jo prøve smokk? (vi har brukt smokk siden hun var 2 1/2 uke gammel). Det kan jo være sugebehov og ikke bare sult som gjør at hun vil ligge på brystet hele tida.

Lykke til!!!

Jeg lo skikkelig godt når jeg leste innlegget ditt.

Det er akkurat sånn jeg har det også. Ammer HELE dagen...satt seriøst nesten 2 timer i ett strekk i går. Endte opp med at jeg ringte ned til føden for å høre om det skulle være sånn eller om barnet hadde suge behov som ikke lignet noe...fikk bare til svar at han sikkert ikke fikk i seg nok...så jeg skulle håndmelke. Klarte å håndmelke meg for 2 ml....det tok ca 15 min..ga opp det ja.

Han sovnet på natta...og da var han mett og god.

Jeg mistenker gutten vår for å ha er skikkelig kos/suge behov. For melk har jeg og han suger som en helt!!

Det varier litt hvor mye jeg ammer...i dag har vi en fin dag..han sover faktisk mer enn 30 min av gangen...har rukket å spise middag!!!

Det går seg vel til dette her...får bare bite tennene sammen og sette på en god film når jeg skal amme!!

LYKKE TIL!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...