Gå til innhold

første kontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg fikk min første kontroll forrige uke, omtrent...

mandag den 22... etter å ha pratet masse med ei venninne som er noen uker forran meg, ble jeg ytterst skuffet egentli... særli da jeg fant ut jeg var gravid, sa jeg til legen at jeg har utroli stor fare for tvillinger, sa legen at vi skulle finne ut det på første kontroll.

veeel, det var feil. faren til føret tok til og med fri fra jobben for å være med... og de jeg kjenner fikk høre hjerteslag o.l. på sin første kontroll.

uansett, jeg kommer inn til legen og hilser på han, han fyller ut helsekortet, men sier fint lite om noe som helst, så sier han at jeg skal bare ta noen blodprøver og en urinprøve, føre jeg skal inn til legen igjen...

men etter prøvene ble jeg sendt hjem...

ikke noe som helst smartere.

noen som kan dele sin første kontroll med meg, for er litt forvirret her om ting som skal skje de kontrollene, osv. hva dere og legen eventuelt diskuterte, om man fikk UL høre hjerteslag... hva er det som egentli skal gjøres?? fikk venninnene mine mer enn det de skulle, eller fikk jeg for lite???

vet ikke når jeg skal tilbake til legen, vet ikke når fødeplass skal bestilles, vet ikke når jeg får UL... sitter å vet ingenting.. som venninnen min sa, kan jeg gå rundt uten liv i kroppen min, uten å vite det....

noen som vil dele sin erfaringer her??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På min første kontroll så ble det tatt GU for og sjekke celleforandring og for og ta en bakterieprøve.Helsekortet ble fylt ut.

Han veide meg ,tok blodtrykket og sånne ting..

Helt til slutt tok jeg de vanlige blodprøvene.

Egentlig ganske fornøyd med legen min jeg,tar seg alltid god tid til og snakke og svare meg på det jeg lurer på..Det er såå viktig og kunne føle seg trygg.

Her jeg bor er det ikke vanlig og få høre hjertelyden på første kontroll..Kommer selvfølgelig ann på hvor mange uker en er på vei når man tar kontroll,men her sjekkes ikke hjertelyden før etter uke 15 og de fleste drar på kontroll før den tid;o)

Hos meg fant han hjertelyden i uke 11 da,men det var fordi jeg tvang han(nesten) til og prøve,pga magesmerter..

Kanskje du kan ta neste kontroll hos jordmor? De har som oftes god tid og er flinke til og svare på ting som en lege tar for gitt at vi skal vite;o)

Skrevet

har time hos henne 5feb.

ringte henne med en gang jeg kom hjem.. har også slitt endel med magesmerter, måtte til og med på legevakten en kveld, men.. ble sendt hjem med forsikring om at det sikkert ikke var noe galt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...