Gå til innhold

hvis moren min fødte for tidlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! er i uke 37+4 og lurer på om det er større sjanse for å føde før tiden når min mor gjorde det med sine 3 barn? jeg ble født 3 uker før, min bror 11 dager før og min søster 1 dag før. hehe. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren min fødte alle sine ca 2 uker før termin.

Jenta mi kom 5 dager før termin.

Kanskje det har noe å si...

De sier også at hvis mor har hatt lette fødsler, så vil også datteren få det, men det stemte ikke for meg. Jeg har brukt lenger tid på mitt ene barn enn hun brukte på sine 4!

Skrevet

for min del fikk jeg helt likt som moren min med tanke på fødselen til første mann. Hun gikk 4dager over termin og jeg gikk fire dager over termin. Begge fødselene tok like lang tid, og startet mitt på dagen. Så jeg er spent på om min nr to nå kan sammenlignes med hennes nr to... :) Jeg tror det kan være noe arvelig mellom mor og datter sånn sett ja...

Skrevet

Her ble det ihvertfall slik. Mamma fødte 4 dager før med meg, og 9(?) med broren min, og jeg fødte 11 dager før.

Skrevet

Om du har samme type kropp som din mor mener jeg at du kan ha tendenser til likt fødselsforløp i forhold til før og etter terminen mener jeg å ha hørt. Så her blir det å gå noen dager over tiden, så sant ikke den akkupunkturen jeg har tenkt til å ta hjelper på;)

Skrevet

Tror det ofte stemmer, men du bør allikevel ikke innstille deg på det. Har en venninne som trodde hun skulle få 2 uker før, pga moren fikk det, men hun gikk en uke over med gutten. Da er det ganske tungt når man er innstilt på å føde før termin.

Skrevet

Stemte ikke i mitt tilfelle.. Mamma gikk over begge gangene, og hadde kjipe fødlser.. Jeg fikk før sist gang, og hadde en enkel fødsel.. Så jeg lever i håpet denne gangen også... Hmmm..

Skrevet

jeg kom 18 dager før tiden, men her går jeg og venter!! hadde termin 25 januar!! buhu... gutten min nekter å komme!!!

Skrevet

Tror man skal ta det med en klype salt. Min mor mener at alle vi 4 er født før tiden, men det var jo også i en tid når man kun hadde menstermin og ikke ultralydtermin.

Når det kommer til størrelse på barnet så er det faren til barnet som påvirker mest, men der har vi også endel endringer, for når våre mødre var gravide var det helt ok både å røyke og å drikke alkohol, det er det ikke nå, og derfor så kan ikke de tallene overføres direkte uansett...

Tror det lureste er å huske at ALLE svangerskap og fødsler er individuelle.

Skrevet

Min mor fødte rundt ei uke før terminene sine, og jeg og søsteren min "spratt" til verden på 2 - 2 1/2 time. Jeg og min mor en svært like i kroppen, og jeg var forberedt på at det kom til å gå samme vei med meg. Men den gang ei...

Har slitt mine to første barn til verden, 12-24 timer tok det, og 14 dg over tiden. Så vær forsiktig med forventningene, du kan risikere å bli svært skuffet. Denne gangen har jeg forberedt meg på "det verste" ja....

Skrevet

moren min brukte 48 timer på meg, jeg brukte 9 timer på junior. Stemte ikke for meg.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...