Gå til innhold

Var julibarna planlagte eller var det et bitte lite uhell ? :)


mummiboy 21.07.06

Anbefalte innlegg

 

Her i huset var ikke lillegutt helt planlagt, men derimot veldig ønsket når det så skjedde :)

Vi hadde snakket om at vi ønsket oss barn en gang i fremtiden, og planen var at vi skulle begynne å prøve den sommeren som var nå :) Men ting blir jo ikke helt sånn som en bestandig planlegger :)

 

Våren og sommeren 2005 var jeg veldig plaget med jernmangel og legen skjønte ikke helt hva som forårsaket det. Så hun lurte på om jeg kunne tenke meg å ta en pause med p - pillene ( noen mnd bare ) ,hun tenkte kanskje det var de som var årsaken til problemene mine. Og jeg hørte jo selvfølgelig på legen og gjorde det. Hun sa at siden jeg hadde gått på p - pillene i over 10 år uten pause så kunne det ta en stund før noe skjedde.

Så vi var egentlig ganske avslappet til det hele ( men selvfølgelig det lå jo i bakhodet at jeg kunne bli gravid ) Så i juli/ august sluttet jeg og i oktober en gang var jeg gravid!

Men jeg var nesten 7 uker på vei før jeg fant det ut, da var jeg midt opp i en spes. ped eksamen og oppussing av hus :)

 

Må nok si jeg både var livredd og utrolig glad den lørdags morgenen jeg satt med en positiv graviditetstest i hånden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun var planlagt, men ikke lenge. Bestemte oss for å prøve og ble gravid mnd etter. Visste at jeg var gravid før jeg tok testen...følte det på hele meg.

Likevel ble jeg litt stum med testen i hånden...sluttet å røyke på dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det lille gullet planlagt!

 

Sluttet med pillene i august og spiren satt i oktober.. Så tok jo ikke så lang tid heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var påtenkt ;-) Men kom litt før enn ventet :-) Jeg både lo og gråt når jeg sto med graviditetstesten i hånden. Men det var gledestårer da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke akkurat planlagt, nei. Fant ut at jeg var gravid etter å ha jobbet fem dager (!!!) i den nye jobben min... Men kjempekoselig fordet, selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, da! Dette julibarnet var heller ikke planlagt!

Jeg har planlagt en av tre, jeg;-) Bedre enn en venninne av meg som har planlagt en av fire.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han var det, men han kom litt seint. Vi mistet en som skulle ha kommet i april, da bestilte vi ferie i juli med hele familien (ti stk alt i alt). Brått skulle vi ha barn i juli i stedet, så ferien måtte avlyses. Ferien tar vi i år i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi planla å prøve å bli gravid i januar februar..:)

Vi slutta å bruke noen form for prevensjon(kondom) i slutten av september,vi hadde jo hørt at d sjeldent klaffer på første "forsøk"... Fikk mensen i begynnelsen av oktober... ble mest sannsynlig gravid på den eggløsningen den mnd...hehe...for rundt da neste mens(beg av nov) skulle kommme så viste testen positivt:D hehe..så her er vi nok max fruktbare gitt;p hehehe

Han var ønsket men han ble unnfanget litt før i følge vårt tidsskjema;) men d gjorde jo ingenting! hehe:) dessuten er jeg gla jeg slapp å gå HELE sommern gravid ...hehe;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlagt,men det skjedde jo litt fort.første forsøk.Kjente på kroppen at jeg var gravid ,før jeg tok testen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han var nok ikke planlagt her heller. Hadde akkurat flyttet til Island for å bli kjent med kjæresten min. Hadde kjent hverandre via nett og noen møter. Etter ca 3mnd hadde jeg ikke flere p-plaster igjen, og skulle kjøpe mer når vi var i Norge på besøk en liten stund etter. Trodde jo ikke jeg kunne bli gravid så kort etter slutt hehe. Men men, Benjamin ville komme til verden han.

Men du så elsket han er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karsten var ikke ikke planlagt bruker jeg å si...

Vi sluttet med prevensjon fordi det ikke "gjorde noe" å bli gravide, men hadde liksom ikke helt hast med å få barn. Så vi gamblet litt på sikre dager i stedet... Så sluttet vi å telle dager og lot ting skje som det skjedde og første måneden vi sluttet å telle "så satt den"! :oD

 

Syntes jeg kjente det på kroppen, dessuten viste jeg jo at vi ikke hadde vært så nøye med dagene. Men det var jammen rart å sitte og se på to blå streker... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis planlagt, hehe.

Slutta med p-pillen, det som skjedde skjedde, og "plutselig" så var vi gravide :) Trodde egentlig at jeg ikke kunne bli gravid, eller at det kom til å ta laaaang tid, så ble veldig overrasket da jeg testa positiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille søte Oda var ikke akkurat planlagt nei.

Jeg traff min kjære på nettet i begynnelsen av mai 05 og traff han for første gang den 1 juli - ett år og 3 dager senere kom Oda til verden.

 

skulle bare bytte p-piller

 

Beste "uhellet" som har hendt både meg og sambo:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patrick var ikke helt planlagt nei. Måtte slutte på p-pillen i mai,pga av noen uhelidige bivirkninger. Men var veldig påpasselig med å bruke annen prevangson(kondom). bla fordi sambo sku i militæret å være dær ett år. Han dro i slutten av august,og var hjemme på første perm i midten av oktober,å da va vel gjennsynsgleden litt for stor :-) :-)

Så vi vet i alle fall akkurat når lillegutt er unnfanget:)

Planlagt eller ikke,han kunne ikke vært mer ønsket når "uhellet" først var ute :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var egentlig fornøyd med ett barn, men så gikk det opp fpr meg at gutten min da ikke kom til å ha søsken i livet sitt, forutenom halvsøsteren som er 8 år eldre og bor med mor si....og jeg har 5 søstre jeg ikke kunne vært foruten...så da hoppa vi til køys, med mål om å bli gravide, og vi greide det!!!! Så sanna var veldi veldig planlagt!!! Men nå er vi ferdige!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per er veldig planlagt. Vi har liksom gjort alt "riktig". Flyttet sammen, giftet oss, fikk barn. Utrolig forutsigbart, men fint. Jeg syntes det tok fryktelig lang tid, sluttet på pillene i mai og ble gravid i oktober. Trodde det skulle gå mye fortere, føler meg litt kjip pga det, for jeg har ei venninne som sliter med å bli gravid. Tror jeg vet hvilken gang vi laget ham, det var veldig fint i et lite hotellrom i Tokyo. Merket at jeg var gravid før jeg testet positivt, så meg selv i speilet og så det på ansiktet mitt. Rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutta på pillen i feb men ble ikke gravid før i nov.. så tok sin tid. men slutta midt i et brett, ikke lurt.. hele syklusen var helt ute i mange mnd. Mistet et i juli (positiv prøve en uke over og blødde to timer etterpå så fikk nesten ikke sunket inn ..). Ukependlet frem til juni dermed så jeg ikke kjæresten mer en to ganger i uka så skulle jo også noe til å få det til å klaffe med en gang:) men syns likevel det tok sin tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlagt! Begge mine to barn er det. Ble gravid på første forsøk med begge to, men ble like overrasket begge gangene da jeg ikke trodde det skulle skje så fort! Så vi har vært heldige med den biten.

 

Det er værre med sykdom og søvn. Vi har hatt "ALT" og ikke sovet godt på snart 4 år nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var egentli planlagt ei god stund, men så snakka me om å vente til eg var ferdi på skulen, skulle berre vente på mensen og så begynne på pillo igjen, men den mensen kom ikkje.. eg var gravid me snuppa mi.. var heilt greit når det skjedde, me var kjempe gla for ho..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...