mammsen06 Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Hvor mye sover babyen din på 10mnd på dagtid? Jeg lurer på om vi skal gå over til en dubb på dagtid. Hun er jo helt håpløs på kveldene for tiden. Har brukt å sove 2-3 timer på formiddag, og en liten time på ettermiddag. Men nå drøyer ettermiddagsdubben seinere og seinere før hun sovner. I går sov hun bare en gang på dagtid, og da sov hun kjempegodt frå klokka 19.15 til 01.30. Så sov hun videre til 5.30, og til 8.00. Dette er kjempebra for å vere henne. Som kan være våken både 5 og 6 ganger på natta...Tenkte kanskje vi skal gå over til en dubb. Noen som har det på samme måte?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 min er 9,5 mnd.. vi hadde det noenlunde sånn..men han sov 3 korte lurer.. vi har nå kutta ut den ene, og det har resultert i to lengre lurer (ca en time på hver) og gutten er mye blidere og sover bedre på natta (les: han våkner mange ganger ennå..men merker en stor bedring!)
pandabjørn Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 Gutten min er 10 mnd i dag og han pleier å sove rundt 2 timer fra kl 11 til 13 og rundt 15-16 ikke etter kl 16 for da sliter jeg med at han ikke får sove til kvelden rundt 19-20 tiden. han sover hele natta etter at han fikk eget rom i dag sov han til kl 8 !
mammsen06 Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2007 JA det er det vi og har funnet ut, at hun ikke kan sove etter klokka 16 for da holder hun det gående til langt på kveld!! Godt å sjå at det er flere som er våkne på natta enda når de er 10mnd. Kan av og til ha en følelse av at det bare er her i huset:-)
@nemone Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 Hei, Vi har soverutiner med en 1 1/2 - 2 timers lur på formiddagen, så en 1 1/2 timers lur på ettermiddagen. Det gjør ikke noe om den kommer sent her, men har hørt av flere venninner at det er lurt å ikke sove etter 16 hvis det er problematisk å legge om kvelden. Snuppa legger seg klokka 19 for kvelden. Vi har en runde opp om natta for mat (ja, jeg vet at jeg burde tatt nattavenning for lengst....) - ofte i 05 tida. Så sover hun til 0730 på hverdager (våkner av at pappa går på jobb), og til 0830 i helgene når det er ro i huset. Godt å se det er flere som er oppe om natta, jeg føler meg litt lat som ikke har tatt nattavenninga ennå, skal få tatt det nå snart, kan ikke ha nattevåk når vi begge skal begynne å jobbe igjen....
Sjokoholikern Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 Vi måtte kutte ned til en dubb når han var rundt ni mnd, og det hjalp veldig! da sov han mye lenger på dagtid, og hele natten igjennom =)
mammsen06 Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. januar 2007 lat er det rette ordet for meg og ja:-) Har ikke sluttet med avvenning om natta enda. MEn må gjøre det nå, kun 7uker til jobb igjen.. MEn det er så enkelt å bare legge til puppen når jeg vet at hun sovner med en gang igjen da... Skal teste ut om det er nok med en dubb nå i dag, og legge henne klokka 19 som i går. Kanskje det er det som må til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå