Gå til innhold

UKE 5


Gjest

Anbefalte innlegg

Nå har jeg svart og blitt imponert av deres aktivitet denne uka. Her har vi kommet i gang med trilling igjen, 3 turer daglig - 3 km hver tur. Det har ført til at jeg har vært litt sløvere med styrketreningen, har stort sett bare tatt mage og rygg og slengt meg hen i sofaen(har begynt å strikke litt, og er så ivrig i å få det ferdig - jada, masse unnskyldninger!)

 

Uansett er det godt å kunne ta noen lange turer igjen 4-5 minusgrader er bare friskt og godt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet, så du tramper i vei nesten 10 km daglig?!?! *bøyermegistøvetmedSTORrespekt* !!! Hehe, du trenger så absolutt ikke unnskyldninger for å slippe unna styrketrening, det er helt sikkert :o) Dette er jo bare rått..

 

Skulle fortsatt ønske at jeg hadde ork til å begynne med dvd'ene eller styrkeøvelser på gulv, men nå har junior her bestemt seg for at 4-5 ganger om natta er det KJEMPEGODT med pupp.. Kan tro jeg har øya i kryss om dagen :oP

Er på tide å ta et "oppgjør" med nattmaten, men jeg har vært for sliten rett og slett til å ta tak i det.. Det er så utrolig mye lettere å gi han puppen så han sovner på 10 minutter, enn å stå med en hylende unge en halvtimes tid før han sovner igjen.. Men nå orker jeg bare ikke lenger, over et halvt år med max 1,5 timers sammenhengende søvn begynner å tære på. Jeg får han til å sovne med smokken inniblandt, men nå er det bare puppekosen. Får se om jeg tar et oppgjør i helga.. *grueseg'..

 

Skrev jeg forresten at jeg trillet i går og? For det gjorde jeg nemlig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde intenst å like sykkelen vi hadde, men gikk ikke.. Får vondt i rompa bare ved tanken :oP Og det som er så fin trening, så er lei meg for at det ikke fungerer for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så mye lettere å komme i form og bruke seg når treningen består av hobbyen din :o) Alt som kunne ha relasjoner til hest var jo moro, selv å lempe høy ned fra lastebil, bære det inn i stallen, balansere opp en smal trestige og trøkke det opp en bitteliten luke i taket..! (hmm, var jeg lettlurt i mine yngre dager tro...? :oP)

 

Men man merker disse babyene ja, Ørjan veier kanskje 8 kg nå og jeg kjenner han på slutten av dagen for å si det sånn :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er!

 

Jeg føler egentlig at den trillinga kun er en nødvendighet, jeg må jo ta de turene for å få henne til å sovne, så det er liksom ikke en stor anstrengelse.

 

Gubban, det hørtes slitsomt ut med den nattamminga! Tanta mi hadde det sånn i to år(har et søskenbarn på 6 år jeg, faktisk - en attpåklatt til en attpåklatt! :-))

 

Du kan jo prøve å gi vann, framfor pupp, ofte kan kosen være første motivasjon til pupp. Da blir det mindre populært å våkne.Får han to-tre måltider om dagen, skulle han klare seg natta over. Det er den "snille" metoden" for nattavvenning. Ammer du i senga? Du kan jo prøve å sitte, eller gjøre amminga mindre koselig på andre måter?

 

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ute å gå er nå ute å gå uansett om det er tvang eller frivillig :o)

 

Uff, er en del jeg må ta tak i.. For det første å ikke sprette opp ved det minste pip, for det andre det du sier ang kosen.

Han får to 1/2 porsjoner grøt i løpet av dagen (morgen og kveld), og smakeprøver på middag og frukt (er oppe i 2 ss etter amming på dagtid). Så skulle ikke være behov for nattmat.. Jeg øker grøten gradvis, jeg leste at av Statens ernæringsråpd så anbefaler de å gi mm først i måltidet frem til 9 mnd alder. Da orker han ikke hel porsjon ennå ihvertfall :o)

Jeg er ikke for denne såkalte gråtekuren, men må vi ta en natt eller to så får det stå sin prøve.. Men håper (og prøver hardt!) å løse det på en annen måte.

 

Har forresten vært avgårde og gått nå, ble 45 min i dag :o) Hmm, lurer på om jeg begynner å bli sprekere siden det tar kortere tid :oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har lenge vært imponert- og ikke så rent lite misunnelig - på Hoppetussas iherdige trilling! Den siste tida har også Luni kommet til og imponert meg like mye. Jeg har aldrri kommet inn i så gode vaner. Det er så fristende å gjøre andre ting når gullet sover.

 

Men.... Jeg har jogget en ganske lang, god tur i kveld jeg da. Tok med hunden. Det ble et par pauser (f.eks. et lite besøk på lillebroren min sin nye studenthybel!) i løpet av en 65 minutter lang tur. Så jeg gir meg selv 45 minutter jogging. Kjenner det litt i bekkenet, så jeg gjemmer situpsene til i morgen. :-/

 

 

FREDAG:

 

Jogging: 45 min. Rolig, men et par motbakke-drag.

Uttøying: 10 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag var jeg syk... Så pappaen ble dratt ut av senga for å trille henne klokka sju på morgenen, og tok formiddagsturen også. Stabba selv nedover gata på ettermiddagen med vogna, la vel bak meg en strekning på 300 m på 15 min! Litt bedre igjen i dag, tatt en trilletur, men det gikk ikke så fort. Blir nok ikke så mye bevegelse i dag heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summering uke 5:

 

Denne uka har jeg trilla hver dag, i dag (søndag) la jeg til og med på 10 min. ekstra med bakker siden jeg er nede i 45 min på turen som har tatt 60 min hittil.

 

Kjennes superbra ut! Men har spist maaasse kake denne helgen, bakte sjokolangpanne (*skammeseg*) og har gått og forsynt meg jevnlig.. Huff.. Skal på vekta mandag, tviler på at det har minsket noe særlig men jeg føler meg mye bedre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en liten joggetur i går kveld også. Tre joggeturer på ei uke er godkjent, men jeg burde ta flere styrkeøvelser!

 

Oppsummering:

 

Tirsdag:

Jogging: 45 min. Rolig.

Uttøying: 5 min.

Styrke: 15 min. Mage, rygg, rumpe, armer.

 

Fredag:

Jogging 45 min. Rolig, men et par motbakke-drag.

Uttøying: 10 min.

 

Søndag:

Jogging: 40 min. Rolig. (Nesten 1 1/2 km sammenhengende motbakke i djupsnø / is - tungt!).

Uttøying: 5 min.

 

Noen situps innimellom.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det, Luni! Ser ut som at formkurven peker bratt oppover!

 

He, he... jeg har en teori om at det finnes et "metningspunkt" når det gjelder nei-mat: Det finnes ei grense for hvor mye det er mulig å legge på seg på en dag, og når jeg har spist mye snop, kan jeg derfor likesågodt fortsette å spise!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA, så utrolig festlig :oD :oD

Den teorien blir mitt sterkeste argument heretter, genialt :oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men i all verden! Jeg glemte skiøkta på mandagen! Da har jeg faktisk trimmet FIRE ganger denne uka!

 

Sum:

Langrenn: 30 min.

Jogging: 2 t og 10 min.

Styrketrening: 25 min.

= 3.05 t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...