Gå til innhold

Andre med katt og baby? Blir gal her...


seff

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere andre, om noen, som har katt? Vi har en ganske bortskjemt pus som er ganske slitsom om dagen...Føles ut som om jeg har 2 babyer.. En ting er at jeg må passe på at katten ikke hopper bort til Mira og driver og henger i senga hennes og sånn. Men etter at vi fikk Mira skal katta ALDRI være ute, ALDRI sove for seg selv, og bare flyr og maser og mjauer, skal ha mat hvert 5 minutt og slippesin/ut hvert 10. minutt. I tillegg har hun begynt å bite endel. Pus føler seg nok oversett, men hva skal jeg gjøre? Synes ikke jeg kan rive og gni oppi katta og så gå bort til Mra...Pus var ikke sånn her før. Føler meg som en dyreplager :-(

Andre med krakilsk katt og baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp! pus er supersjalu!

vi avvente han med å gå på rommene med en gang jeg ble gravid, så der er jeg streng hvis han prøver seg.

 

men sitter å vokter hvis jeg er alene med pus og lillegutt.

prøver å gi pus minst 5 min egen oppmerksomhet og kos hver dag, ser ut til at det hjelper litt...

 

er ellers ganske streng og kaster han ut hvis han blir for masete.....

 

føler meg sle,m jeg og, men risikerer ikke at han skal legge seg på jonah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke noe ålreit ut. Vi har vært veldig heldige. Pus har ikke brydd seg så mye med lillegutt. Borte å snuser på han sånn innimellom,men ikke noe mere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene våre har reagert med å overse oss totalt. De maser noe mer om mat, men er ikke redd for at de skal gjøre tuppa noe i det hele tatt. De skyr henne som ilden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff..det høres slitsomt ut!

 

Her har ikke pus brydd seg med babyen - eller babytingene.. Han forsøkte en gang å legge seg i vognen, men etter det har han ikke nærmet seg hverken vognen eller de andre babytingene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ikke pus så interessert i babyen. Katta prøver helst å overse gutten, i håp om at han skal forsvinne, tror jeg : )

Passer på at han ikke legger seg i vogna eller vippestolen, men han er ikke så interessert i det heller. Var veldig på vakt i begynnelsen men ser at det går greiere nå og er litt mer avslappet i forhold til det. Jeg koser mindre med pus nå enn før, pga at jeg er så mye med babyen, og det merker han selvfølgelig. Så han blir kjempeglad når sambo kommer hjem, eller andre kommer på besøk og kan gi han oppmerksomhet og kos. Ikke bare lett for stakkars pus å ikke være nr.1 i heimen lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke katt men gris. Han synes nok Evelina får litt for mye oppmerksomhet til tider ja. Det slår ikke feil, hver gang jeg har kobla på tulla på puppen, da skal han ut å tisse. Det går ikke an å vente for da kommer det på gulvet altså... Også er han tørst...eller så begynner han med noe annen ramp. Eller han velter seg ned for å bli klødd.

Så da løper jeg der da med tulla på puppen og kjefter på den grisen som abselutt må alt så fort jeg får ho kobla på!

Utenom det har han oppført seg ganske bra da og er veldig forsiktig med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med gris, Hemmeline!!

 

Her har vi to katter, debryr seg lite om babyen men sovestedene hans er kjempe spennende for den ene katten.Ho får ikke lov til å legge seg der men er jeg uoppmerksom en periode kan dere være sikker på at jeg finner ho i vogna. MEN ALDRI NÅR BABYEN LIGGER DER....Heldigvis..

Ho var sånn med storebroren også.

Kattene er vel blitt litt mer bevisste på når de vil kose og gir seg ikke før de får litt kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp...katta e supersjalu :-((

 

Ikke gøy,han sitter å kiker surt på meg når jeg holder eller mater Malin..

Mjauer i ett sett..

Prøver å legge seg på alle tingene hennes,men han har aldri rørt henne,kun lukta på henne:)

 

Men d går da seg til etterhvert får vi håpe :-) Vi passer på å gi han så mye oppmerksomhet som vi klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser det visst ut til at all oppmerksomhet er god oppmerksomhet:)

 

Pus hadde surra seg i ræpe, og møkka te hele huset. så sambo kasta han i badekaret og spylte han etterpå, etterfulgt av to timer på badet slik at han tørka:) slemt ja???

 

men det synes visst ikke pus, han er etter sambo hele tia nå, sånn:"meeeeeeeeer!!! Jeg liker deg jeg !!! meeeeeeeeeeer!!!!"

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også katt. Han er stooor og tung,så er livredd for at han legger seg på jenta mi. Er hele tiden på vakt, for han er kun ute om natten, og inne på dagen. Og han elsker å sove i senger, noe jeg ikke er særlig begeistret for selv. Men han har aldri hoppet opp i senga til Thea Helene, men han har derimot hoppet opp i lekegrinda og vippestolen og bilstolen. Men ikke når hun har vært der, takk og lov. Men jeg hadde en episode her når vi kom hjem fra en biltur. Vi bar inn jenta vår i bilstolen, og gikk ut og hentet bæreposer i bilen, og når jeg kom inn så jeg han "lekte" med bena hennes, med klørne ute!!! Kan tro han fikk kjeft! Stakkars jenta mi. Men etter det har han kun luktet på henne. Det rareste av alt er at jeg tror han skjønte han gjorde noe galt, for han spurtet ut døra. Så man bør uansett være veldig forsiktig når man har katt. Har lest om ekle episoder mellom spedbarn og katter. Katter er IKKE til å stole på når det gjelder små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar :-) Ser ut til at det er fler med sjalu katter her,,hehe,,Eller at kattene deler seg i to kategorier: 1: overse babyen totalt (den fornærmede kategorien) eller den marete varianten (skal-noe-hele-tiden-spesielt-når-baby-blir-ammet-eller-stelt...) Denne kategorien inkluderer kanskje Hemmelines gris og? Hihi...artig med gris da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...