Gå til innhold

I dag...


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjempeglad... utrolig søt og flott jente som ligger ved siden av meg her :-) Sterk og fin, vi kom hjem fra nyfødt når hun bare var 34+4 uker gammel, da fullamma hun. Så hun er gulleflink! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med snuppe....*knis*.......;) Bedre føre var en etter snar. Er det ikke sånn det er??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi... joa.. vi måtte jo sørge for å komme først i køen! Hehe.. Live kunne ikke ha noe av at noen av "gravidvennene" ble eldre enn henne... :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har gått kanonfort.. dagene bare flyr avgårde :-) Vi koser oss masse, og ekstra i dag, for i natt har vi sovet 3 timer sammenhengende. Sluppet å stå opp hvert 20 min, det har vær fint det.. hehehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Meg og lille Live:0).

Du drev jo køsniking delux:0). Så flott at alt går bra med dere! Er innom desemberklubben i ny og ne å leser litt.......Fantastisk med 3 timers sammenhengende søvn, du:).Det har vel ikke vært plass til mye mat av gangen i den bittelille magen før....Snart sover hun rundt, skal du se:):):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma73 og lille Selma :0)

Køsniking ja... hehehe... ja det ble skikkelig og det. Det ble ikke store aldersforskjellen på snuppene våre! :-) En liten måned, eller mindre? Fantastisk er bare forbokstaven til følelsen av å sove 3 timer sammenhengende, og ikke mnst få ha senga for seg selv. Hehe.. vesla har sovet med oss, har ikke vært mulig å få henne til å roe seg i egen seng, men så er a' lita da. Så vi har ikke stressa med å få henne utav heller, men nå er hun nådd termindato, så da er det andre rutiner på gang!!! :-) Er ikke så viktig å få henne til å sove rundt i grunn.. bare ikke våkne med 20 min mellomrom som hun har drevet med en stund, så er jeg fornøyd jeg.. :-) Til helgen skal vi til Arendal, og en stolt oldefar kommer på besøk fra Sagesund, det blir stas tenker jeg.

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma73 og lille Selma :0)

Køsniking ja... hehehe... ja det ble skikkelig og det. Det ble ikke store aldersforskjellen på snuppene våre! :-) En liten måned, eller mindre? Fantastisk er bare forbokstaven til følelsen av å sove 3 timer sammenhengende, og ikke mnst få ha senga for seg selv. Hehe.. vesla har sovet med oss, har ikke vært mulig å få henne til å roe seg i egen seng, men så er a' lita da. Så vi har ikke stressa med å få henne utav heller, men nå er hun nådd termindato, så da er det andre rutiner på gang!!! :-) Er ikke så viktig å få henne til å sove rundt i grunn.. bare ikke våkne med 20 min mellomrom som hun har drevet med en stund, så er jeg fornøyd jeg.. :-) Til helgen skal vi til Arendal, og en stolt oldefar kommer på besøk fra Sagesund, det blir stas tenker jeg.

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi... innlegget kom to ganger gitt...

 

Hanne: tusen takk... forresten.. hvordan er været på vestlandet? kaldt eller det eneste plassen i Norge med plussgrader? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma er 10 uker til torsdag - så det er vel bare knappe tre uker mellom tertene våre:0). Det er jo en anelse snodig å våkne etter 3 timers søvn å nesten føle seg uthvilt....Her samsover vi enda.....Hun roet seg ikke i egen seng - og jeg slapper så mye bedre av med henne ved siden av meg. Dagene flyr avgårde - og her nytes hvert sekund. Nå babler og smiler hun - og det varmer en mammas hjerte når hun setter i det største smilet ved synet av storebrødrene:).

Hvordan følger Live utviklingen? Mellomsten min kom 6 uker før tiden, og han hang lenge de 6 ukene etter, men det har jeg forstått kan våre litt individuelt. Får du noen spesiell oppfølging siden hun er prematur?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig! Det nytes her også.. og vi skjemmer henne nok litt bort, men pytt sann.. skal bare ha en vi, så denne skjemmes bort maksimalt.. hehehe

 

Vi var å veide to ganger i uken i starten, og så gikk det ned til en, og nå veier vi annenhver uke. Hun hadde gått opp 500 gram på 10 dager sist, så da var vektøktningen så god og stabil at vi ikke trengte komme hver uke. Utenom det så er det ikke noe spesielt med kontroller og sånn. Vi var på 6 ukers kontrollen her om dagen, og da sa legen at hun hang ikke mer enn et par uker etter. De forventa smil og feste blikk i mars/april, men det gjør hun allerde. Hun fester blikket, og smiler litt når man tar seg god tid og hun er våken. Hun er begynt å lage sånne hikstelyder når hun gliser, så virker som hun prøver å le. Høres helt rart ut, men veldig koselig :) Ellers holder hun hodet oppe, og løfter på det når hun ligger på brystet og skulderen. Hun er ikke så god på å løfte det når hun ligger på magen, da løfter hun bare rumpa og blir liggende med tyngden på hue. Men legen sa at det var godt nok at hun løftet hodet når hun lå på brystet, han syns hun var kjempeflink når han testet det. Så det er ei kjapp sterk tulle.. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså.....skal du gi deg med bare ett prakteksemplar:0). Hun høres jo ut som hun nesten følger fødselsalderen sin. Det er jo kjempe flott! De virker så små og skjøre nå - men du verden hvor fort tiden går! Mellomsten min er stor gutt på nesten 8 nå - ingenting som minner om en liten bylt her, nei:).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp... Live trenger ikke seriemerkes.. her kommer det kun et eksemplar. Mest fordi jeg rett og slett ikke tror jeg har overskudd og tålmodighet til en til.. jeg skulle jo ikke ha en jeg en gang, før gullet kom. Men nå ville jeg jo ikke vært foruten over alt i verden. :-) Så det er rart hva man vender seg til :-) Ja, det går rasende fort... 7 uker allerde.. babyen min begynner jo å bli stor.. hehe.. men har baby en stund til da... :-) Blir spennende i helga, bestene har ikke sett Live siden jula. Da veide hun 1800 gram liksom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi 6 grader og fint vær, men sist uke fikk min samboer endelig oppleve litt vinter. Det lå faktisk snø i Stavanger i en liten uke. Sambo trodde nesten han var tilbake på Lillehammer. Hehe:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. så bra.. :-) Din manns hjemby er i dag dekket av snø og holder kalde 8 minus...Her svikter sjelden vinteren, selv om den kom sent i år :-) Når man kikker ut vinduet nå så er alle de gamle menneskene, som ellers aldri er ute, ute å sklir på isen. Rart det der, når det er glatt, da skal de på død og liv ut med rullatorer og full pakke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...