børdi Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Har problemer med skive til minsten på 8,5 mnd, han nekter å spise det, men spytter bare ut igjen hele tiden. - han gnager litt på kavringen, men er usikker på om han får i seg noe særlig av den og.. Noen som har tips? har prøvd å dyppe de i mme, og har prøvd med syltetøy(siden det er søtt) leverpostei osv, hmm prøve prim kanskje?
Fjusa Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 Prøv Nugatti!! Neeeeeeida! Jenta mi ville heller ikke ha brødskive i begynnelsen. Vi prøvde litt hver dag med litt forskjellig pålegg (eks prim) og etter hvert gikk det bedre og bedre. Vi moste også banan slik at hun fikk annen hver bit brødskive og banan. Det ble litt lettere for henne å svelge da. Og mye vann til. Også passet vi på å ha god tid de måltidene hun skulle få skive. Lykke til!
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Har ikke noe annet råd enn å fortsette å prøve. Slet her også men plutselig bare løsnet det. Nå er brødmat favoritten ) Mini er 10,5 mnd )
M@mm@ til gutt og jente Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 min gutt på 11 mnd spiser ikke noe særlig brød enda han.Pålegg vil han ikke ha.Spiser kanskje et par biter om dagen.Så vi får vel bare prøve å fortsette...
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Prøv prim, det pleier å være populært. Det kan jo hende at han synes det er vanskelig å beholde biten i munn at den rett og slett detter ut for han, prøv å putte den lenger inn i munnen.
Gjest Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 Samme problem her. Han er snart 9mnd. Begynte med litt brødsmuler da han var 6.5mnd. Han vil fortsatt ikke ha. Det var en periode på et par uker der han spiste ca 1/4-1/2brødskive, men nå nekter han å gape når han ser brødskiva. Jeg har nå tatt en "brødpause". Tenkte å la det gå en uke eller to helt uten brød, og så prøve igjen. Gutten min gnager også litt på kavringer, mest fordi det er godt for gommene tror jeg. Skulle gjerne hatt noen revolusjonerende tips jeg også ;o) Trøster meg med at søtera var likedan. Hun ville ikke ha brød før hun var over 10mnd.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #8 Skrevet 29. januar 2007 Det er 10 prosent sukker i prim... sukk, ikke rart de liker det. Jeg gir ikke det til min pode iallefall. Jeg tenkte å smule ned en skive brød i bananmos. Da går det ned tror jeg. Jeg bor i Sverige, og der snakker man aldri om brød til småttingene. Der skal unga ha to varme måltider om dagen, altså to middagsmåltid. Så man mååååå ikke på død og liv presse på de skive..
børdi Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. januar 2007 om det er sukker i primen blåser jeg i:-) vil ha i han skive fordi det metter mer og er enklere på tur.
Frk.Bibelstripp m/spire Skrevet 29. januar 2007 #10 Skrevet 29. januar 2007 Her smører vi fruktpurè på skiva, det hjalp her !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå