baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Jeg er i uke 14 og har til nå vært 2 ganger hos fastlegen min, og har time der igjen 12 februar (uke 16). Var sist hos legen min i uke 12. Ringte til JM nå for å få en time der (vil dele kontroller mellom lege oh JM). Skal der 5 februar (uke 15). Blir ikke dette mange kontroller? Sa til JM at jeg skulle til lege 12 februar, men fikk allikevel time hos henne 5 februar... Er jo selvfølgelig glad til, men lurer nå bare på hva som er vanlig for en annengangs gravid
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 Jeg var første gang hos legen 18.desember, så skal jeg til jm 5.februar, ul 21 februar og legen igjen 5.mars... Er i uke 16...
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 Hei.. Jeg var hos lege i uke 10 og jordmor i uke 14. (UL i uke 20) Skal til legen 12.02 og da har jeg begynt på uke 24. Skal også til JM i mars engang Så jeg har ikke så mange kontroller syns jeg... Er førstegangs.
Gjest Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Jeg var til lege i uke 12 og skal dit igjen i uke 24, så til jordmor i uke 28 (takk for innlegget, må ringe og bestille time! Du minnet meg på det nå :-)). Var litt oftere til kontroll med de to andre da. Planen min er å gå til lege nå i uke 24, 32, 36, 38 og 40 og gå til jordmor i uke 28, 34, 37 og 39. Egentlig skal man ikke gå så ofte på slutten nå lenger (nye retningslinjer), men jeg har hatt svk.forgiftning før, så da bør jeg gå minst en gang i uken helt mot slutten.
*panama* med to søte små Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 Satser på og gå en gang i måneden jeg;o) Var litt ofte helt i starten da,men det var pga av magesmerter!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Er førstegangs og i uke 25. Går annenhver gang til gynekolog, og annen hver til jordmor. Hvis jeg husker riktig er det slik jeg har vært: Var hos gynekolog i uke 12 og 19 (ordinær UL) og neste er i uke 28 Jormor i uke 15, 24 og skal i uke 29. Jordmor visste at jeg skulle til gyn i uke 28, men satte meg likevel opp i uke 29. Gjør ingenting om jeg får en ekstra kontroll :-) Er så koselig å være hos jordmor. Hun har mye bedre tid til å snakke.
Klompens 4. (høygravid) Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 Jeg hadde time hos legen da jeg var 8 uker på vei, ble da henvist gyn. pga en operasjon jeg har hatt. Var på UL/Gyn. i uke 14? som mente jeg kunne gå til legen for videre kontroll, men at de kunne ta et par ekstra UL utover svangerskapet. Gikk til legen i uke 15 og fikk tatt de vanlige prøvene. Ordinær UL i uke 18. Skal til ny UL i ca. uke 23. Neste legetime er i uke 32, så først da skal jeg på nytt teste urin og div. blodprøver. Har valgt å ikke gå til jordmor, fordi jeg var så misfornøyd med den ordningen ved siste svangerskap. Ikke så ofte på kontroll med andre ord....
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 29. januar 2007 #8 Skrevet 29. januar 2007 Har vært en gang hos lege (6 uker siden), en til jordmor (3 uker siden) og en ul (dagen etter jordmor). Skal til jordmor neste uke igjen. Det "vanlige" er vel at en går ca en gang pr mnd til en er ca 7 mnd på vei, deretter hver 14. dag og de siste ukene en gang i uka.. Ikke helt sikker. Men føringene går på færre kontroller for 2.gangsfødende..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå