Gå til innhold

Vondt i magen... redd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet natt til søndag med veldig vondt i magen - mest på siden... Skal sies at jeg har hatt litt problemer med å gå på do i det siste, så tror det kan være tarmene som har slått seg vrange. Men vet jo ikke! Ble mye bedre på søndag kveld, men hatt litt vondt i natt, og kjenner nå at det føles litt stølt ut på siden av magen... Hvis jeg trykker inn i magen på siden, gjør det vondt...

Hva kan dette være????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HE!

Det kan være tarmene, som du sier selv, men jeg ville kanskje tro at det er båndene til livmora som har fått seg en strekk. Jeg fikk det med andremann på slutten av sv.skapet. Det var fryktelig vondt. Jeg ble til slutt satt i gang pga at de var redd for blindtarm eller tarmslyng. Det ga seg med en gang de tok vannet.

Jeg har alltid vært plaget med disse smertene gjennom sv.skapene. De kommer og går. Særlig når jeg har brå bevegelser eller reiser meg.

Du kan jo sjekke med jordmor for å være sikker.. Men hvis det er dette, så er det i hvert fall ikke farlig. Ta rolige, kontrollerte bevegelser, så unngår du kanskje noe av dette.

Skrevet

Takk for svar :-) Skal på kontroll hos jordmor på onsdag, skal nevne det for henne da. Hvis det ikke blir værre da, for da vil jeg nok sjekke det før. Håper hun kan sjekke hjertelyd, så får jeg roet meg litt ned.... Jeg er jo bare i uke 19 (uke 20 i morra), så de kan jo ikke sette meg i gang heller... Nei, får håpe det er sånn som du sier, at det er båndene til ivmora som har fått seg en strekk! :)

Skrevet

Jeg vet ikke hva det er, men jeg har det goså slik og har hatt det de to andre gangene også, så det er neppe noe farlig i hvertfall. Trodde det kanskej var sidebåndene som forstrekker seg, men jeg aner ikke egentlig.

Skrevet

Jeg har også vært plaget med masse vondt i magen dette svangerskapet,merket ikke noe av det sist...

Jeg føler jeg har løpt ned dørene hos legen,men fått samme svaret hele tiden:o( Han fant hjertelyden fra uke 11 så jeg har vist at det sto bra til,men kunne godt tenkt meg og vist hva det var da.

Ikke mye hjelp i meg,ville bare si at jeg har også hatt skikkelig magevondt uten at det var noe som helst...

Skrevet

Men det er faktisk litt hjelp å høre at andre også har opplevd liknende vondter i magen... Er det forresten noe man kan ta/gjøre for å sette i gang tarmene, som ikke er farlig for den lille? For uansett om det er tarmene eller noe annet som gjør at jeg har vondt, trenger jeg å få orden på tarmsystemet mitt! :)

Skrevet

Fiberplater, biloa, linfrø ol skal være bra for fordøyesen. Det ideelle måtte vel være et lite beger med biloa youghurt med sviskemska, som du knuser litt fiber og har oppi og en skje med linfrø, om ikke det hjelper så ligger du dårlig an, hehe... God bedring!

Skrevet

He... Takk :) Da skal jeg jammen prøve det!

Skrevet

Jeg har vært plaget med magesmerter, men jeg har en fortid med noen operasjoner på livmoren så de tror det er derfor, men uansett, så fikk jeg beskjed om at det var greit å få sjekket dersom man har magesmerter som ikke gir seg. Litt for sin egen trygghet også. Jeg hadde bare tatt en tlf til jordmor og hørt jeg. Kanskje du får komme til henne idag i stedet.

Skrevet

Ja, jeg har tenkt på det... Venter til etter lunsj, og ser om ting endrer seg da.. Vet ikke hvem jordmoren min er da, første besøk på onsdag. Men det er kanskje bare å ringe helsestasjonen, så vet de det?

Skrevet

Ja de vet det på helsestasjonen. Greit å ta en tlf. Lykke til!

Skrevet

Hei:)

Tenkte jeg skulle komme med et lite tips til deg ang treg mage. Dette er jeg plaget av til vanlig, selv utenom svangerskap. Ble ti ganger verre sist jeg gikk gravid, hadde kjempe problemer med å få gått på do og endte opp med forstoppelse og hemorider... Kipe greier!!!

Nå drikker jeg flere glass vann om dagen, to glass cultura mad bringebærsmak, tar en spiseskje tran på kvelden sammen med 3 idoform kapsler. Når jeg begynte med dette var jeg plaget av treg mage så tok da 5 idoform kapsler i 2 dager så har jeg fortsatt med 3 stk. Er super bra for min mage i allefall :)

Skrevet

Å, takk for tipset! Da skal jeg til innkjøp av tran, cultura, idoform og biola yoghurt i dag :) Akkurat nå prøver jeg alt! Vann drikker jeg allerede masse av, men tydelig at det skal mer til.... :)

Skrevet

Det har iallefall hjulpet meg :) Har stor tro på idoformen, men husk at du gjerne må starte med litt flere kapsler, og at det kan gå en dag eller to før du merker forskjell :)

Håper det hjelper deg og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...