Gå til innhold

Nå skal jeg ta nye blodprøver

Anbefalte innlegg

Vi har vært kjempeflinke i helga. Kjøpt inn bleier, skrudd opp stellekommode, vaska babyklær og begynt å pakke bagen. Begynner å bli lite tid, nå...

Nå er jeg kjempespent! Jeg skal til poliklinikken og ta nye blodprøver, og så skal jeg til jordmor etterpå og snakke hull i hodet på henne - og spørre om alt mulig...

Før de blodprøvene jeg skal ta i dag var det visst veldig viktig at jeg var fastende - altså at jeg ikke måtte spise eller drikke fra midnatt og fram til jeg skal ta dem. Hvis jeg spiser før jeg kommer dit, kommer jeg nemlig til å score på galle i blodet selv om det ikke er noenting, sier de...

Men da... Da jeg tok prøver på onsdag, kom jeg jo rett fra superhyggelig BIM-treff, og jeg hadde jo spist så mye banankake at det tøyt ut av øra på meg!

Tror dere de ombestemmer seg hvis jeg nevner det, og prøvene er helt fine i dag...?

Fortsetter under...

Hei findus

Ikke vet jeg om de "avlyser" en ignagsetting pga fine prøver men jeg håper at de ombestemmer seg dersom alle prøvene ser bra ut siden du sågjerne vil slippe å bli igangsatt. Jeg ønsker deg lykke til med prøvetaking og krysser fingrene for at allt ser bra ut på prøvene.

Hurra!

(Et foreløpig hurra kan jeg i hvert fall driste meg til...)

De nye prøvene var visst bedre enn de forrige, bare bittelittegrann for høye verdier. Det betyr at etter å ha konferert litt med noen andre leger syntes legen at han i hvert fall kan utsette igangsettinga til mandag. Jeg skal på ny utredning på fredag, så får vi se hva som skjer. Hurra!

Dessuten har han skjønt at jeg synes dette er skummelt, så jeg tror det er sjanse for at de tar litt hensyn til det framover uansett hva som skjer. Babyen har det fortsatt tipp topp - ligger inni magen min og øver seg på å gjøre pustebevegelser med lungene sine.

Finfin legeattest fikk jeg også, så jeg ikke trenger å tenke mer på den eksamensoppgaven jeg egentlig skulle levere på fredagen.

Jeg føler meg ca ti kilo lettere i dag - selv om alt jeg har foreløpig er en utsettelse på noen dager...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...