Gå til innhold

Vondt i hode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen flere som sliter med hodepine nå på slutten? Det har lissom satt seg skikkelig i bakhode, og blitt der... er det bare meg, eller er det flere som har det slik? er 37+3..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg har vondt i hodet hver dag nå. Er 37+6. Slitsomt egentlig.

Skrevet

Hadde en del vondt i hodet tidlig i svangerskapet. Da fikk jeg et kjerringråd av en tante: Legg en kald klut på magen. Det er visst noe med at blodstrømmen ledes dit og at det letter i hodet. Det hjalp for meg :)

Noe som også har hjulpet meg, er at jeg ligger på ryggen på gulvet (legg evt. en pute under baken slik at du får løftet den litt og med det ikke ligger helt flatt), og så sitter samboeren min bak hodet mitt. Hodet mitt hviler i hendene hans, og så strekker han forsiktig rett bakover mens han støtter opp under nakken. NB! Ikke rugge eller snu hodet mens en strekker! Hodet skal bare strekkes rett bakover. Hold i ca. 20-30 sekunder og strekk ytterligere bakeover 20-30 sekunder til. Slipp forsiktig tilbake. Gjenta dette 3-5 ganger, og det kan tenkes at hodepinen slipper taket. (Jeg har snakket med både fysioterapeut og kiropraktor ang. slik strekking. De sa begge at hvis folk hadde visst hvor godt det gjorde kroppen, hadde de sørget for å gjøre disse øvelsene hver eneste dag.)

God bedring, jenter :)

Skrevet

Takk for tips, hørtes behagelig ut.. Dette må prøves=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...