Gå til innhold

Noen som har gått NED i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner nesten å tro at det er noe galt med meg... Ikke er jeg spesielt kvalm, og ikke har jeg kastet opp under hele svangerskapet. Er i min 15. uke nå, og har hittil gått ned 12,5 kg!

Jeg spiser det jeg har lyst på, men likevel går jeg bare ned. Er ikke spesielt aktiv, så er ikke derfor heller. Noen andre som har opplevd dette? Jordmoren er bekymret, og har henvist meg til ernæringsfysiolog.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må tilføye at jeg har noen kilo for mye, så for min egen del er jeg bare glad. Det som bekymrer meg er den lille i magen, særlig hvis dette fortsetter.

Skrevet

Jepp, jeg har gått ned 9 kilo i svangerskapet. Er i dag 22+1 og først i forrige uke hadde jeg lagt på meg ca 400 gram. Hadde det slik i forrige svangerskap, gikk da ned 4-5 kilo før jeg begynte å legge på meg igjen. Gikk da opp 10 kilo. Etter fødselen var jeg 7-8 kilo lettere enn før jeg blr gravid, og det er jo deilig. Har oxo endel ekstra kilo, så nå begynner det å hjelpe.

Jeg går ofte til kontroller på fødepoliklinikken pga sykdom, men legen sier ikke at det er negativt å gå ned i vekt under svangerskapet, derimot er det bedre for min helse. Barnet tar uansett det den trenger av næring. Det er jo også noen som lett går ned i vekt under svangerskapet, spesielt er det slik for kvinnene i min familie. Når man har kommet over halvvei, så skal jo babyen begynne å legge på seg for alvor, og da er det nok sannsynlig at vekta di begynner å tippe oppover.

Så lenge du spiser sunt og regelmessig, synes jeg ikke du bør bekymre deg altfor mye..

Lykke til videre :)

Skrevet

Jeg har også gått ned 12 kilo hittil, er nå 19 uker. Har litt å gå på, så det er egentlig helt greit for meg, og jordmora mi sier at det ikke er noe å stresse med:)

Skrevet

jepp!Har gått ned 7 kilo.

Trolig pga at jeg er så plaget med kvalme at jeg ikke klarer å spise som normalt

Skrevet

Jeg gikk ned 6- 7 kilo, så gikk jeg sakte men sikkert opp til startvekta mi uke 18- 24.

I uke 24 begynte jeg å legge på meg, og nå er jeg i pluss 3 kilo i uke 28.. Regner med at det er nå kiloene kommer!

Skrevet

jess har gått ned 6 kilo og er i uke 17 ,litt rart siden jeg har gått opp 30 kilo i de to andre svangerskapene ,,men har vært på ul og alt er helt fint med lillegullet ,men jeg spyr da masse ikke kvalm lenger men likevel spyr jeg tre fire ganger daglig

Skrevet

jeg har gått ned 3 kilo..er i uke 15 nå....

Skrevet

gikk ned 7 kilo til uke 15 - nå i uke 25 har jeg gått opp alle sammen igjen pluss to til....

Skrevet

Jeg har gått ned 7 kg jeg...bare fortsetter og.. :( Har vært endel kvalm, men ikke kastet opp...men hovedproblemet har vært at jeg ikke har matlyst i d hele tatt...spiser lite, går lenge mellom måltidene fordi jeg rett og slett ikke klarer å spise mer...føler magen er proppet og at INGEN mat smaker...utrolig kjedelig...håper matlysten kommer tilbake snart....

Skrevet

PrincessEleanor: Er akkurat sånn jeg har det også. Har ikke lyst på mat, så det går mange timer mellom hver gang. Når jeg først er sulten, kjennes det ut som om jeg kunne spist en hest. Men etter 2 biter er jeg så mett som aldri før - kjempe slitsomt!

Greit når man går ned 3, 4 og 5 kg, en 12,5 kg er ganske mye mer og jeg er bekymret. Tror heller ikke jm hadde henvist meg hvis ikke hun følte det samme...?!?!

HI

Skrevet

HAr gått ned 7 kg...e 27 + 1 no...men mye pga æ e mye dårli:/ men ikkje bekymre dæ, ongen tar dt den treng av næring:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...