Gjest Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Veslemor har begynt å pelle veldig mye på det ene øret og dra i det og sånn, spesielt etter hun har grått litt. Kan det være noe galt? Øreverk? Eller har hun bare oppdaget ørene? Hun plukker litt på det andre også men ikke like mye.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 Høres ut som hun har funnet ut at det er noe der ja :-)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 Vesla mi drev sånn en periode og. Og da sa mamma at det kunne være at det var mye ørevoks i det, som var ubehagelig. Men er jo ikke lurt å drive inni der med q-tips eller noe lignende, for det kan skyve det enda lengre inn, eller skade trommhinna. Så kanskje du kan prøve å skylle godt? En gang vi hadde dusja/bada, kom det en stor klump oransj ørevoks helt av seg selv. Lykke til
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Huff, d hørtes ikke godt ut. Jeg ser inn i øret hans hver dag, bruker baby q-tips hver gang han har bada!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 Jeg ville latt være å bruke q-tips i det hele tatt. Tror det bare dytter ørevoksen lengre inn. Bare skyll. Neida, det er ikke vondt for de. Det kommer av seg selv, bare ett rusk/en klump du får øye på ytterst i øret. Ingen fare
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Men om du bruker baby q-tips hver dag, så vil det sikkert forhindre at du får mengder med ørevoks?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 Hehe, si det Jeg er ingen ekspert. Jeg bruker ikke q-tips selv, og har ingen problemer med for mye ørevoks Hehe. Kjæresten brukte det her om dagen og dyttet den borti trommehinna, og hadde kjempevondt hele dagen. Så.. Gjør som du synes er best du Så lenge de ikke griner og det ser ut som det er direkte vondt, går det nok bra
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 29. januar 2007 #8 Skrevet 29. januar 2007 Må si jeg er avhengig av det, syns det er godt å "pelle" seg i øret :-) Men vi er jo alle forskjellig så :-) Sambo også, hadde ikke klart seg 1 uke uten! Ser ut til at Lukas også liker det, for når jeg kommer med den i handa så smiler han, ingen sure miber der nei :-)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #9 Skrevet 29. januar 2007 Sikkert ingen fare Ja, vesla synes det er deilig å bli klødd i øret hehe Kan jo hende de bare klør, også får de ikke helt til å klø. Du kan jo prøve å sette strek på hvor mange ganger du klør deg i øret i løpet av en dag, og se Han klør seg jo ingen Hehe.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #10 Skrevet 31. januar 2007 Ikke noe mindre enn albuen skal inn i øret på små babyer/barn, har jeg lært. Og det sier vel alt
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #11 Skrevet 31. januar 2007 Har hørt at ingenting skal lengre inn enn man får tommeltotten jeg, dvs at man kan pelle i øret men ikke inni;) Det jeg egentlig var bekymret for var øreverk siden hun stadig tar seg til venstre øre (mye mer enn det andre) Men de siste to dagene har hun oppdaget føttene i stedet og øret har fått fred, slår meg til ro med at det var en stor ny oppdagelse;)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #12 Skrevet 31. januar 2007 min og har dreve å klødd seg på ørene i d siste=) blir jo ekstra bra når han klør seg på ørene når han spiser og har fulle neven i mat:P
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #13 Skrevet 31. januar 2007 Haha, jeg har fått prøvd meg på det, størknet risgrøt iblandet fruktmos bak øret og i håret, KJEMPEMORO!!!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #14 Skrevet 31. januar 2007 vær obs på det med øret til babyen din. om han er utilfreds og tar seg til øret kan det være ett tegn på at han har vondt og at det kan være betennelse av ett slag. har en nevø som har fått kronisk mellomørebetennelse, han har strevet sånn med de ørene stakkar. har blitt operert nå da og lagt inn dren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå