Gå til innhold

Sahr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd i Belgia endel år og fått veldig sansen for det belgiske jentenavnet Saar.

Det uttales med lang a, men her i Norge er nok skrivemåten Sahr det mest nærliggende. Er det mulig å skrive Saar eller vil det bli lest som Sår? Hva mener du om navnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste Saar, og ikke Sår, men det var kanskje fordi jeg leste Sahr først... Men tror kanskje det er mest eldre som leser det som Sår. ?

Heller Saar enn Sahr, for Sahr får meg bare til å tenke på hotel cæsar, hehe..

Skrevet

Er bare skrivemåten Sahr som er brukt i Norge, men kan jo være du får gjennomslag for Saar.

Kan ikke si at jeg falt for navnet. Er liksom ikke sikker på om det er jente eller guttenavn før du sier det. Hvis du bruker det, ville jeg brukt et tydligere jentenavn i tillegg (f.eks. Saar Amalie)

Skrevet

Tenkte guttenavn her...

Vet ikke om det navnet funker så godt i Norge.

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldingene - vet jo ikke om det blir aktuelt å bruke navnet engang, men vi får se.

Skrevet

Synes det var kjempefint jeg!

Skrevet

Syns også det va ett fint navn, men ville brukt det ilag med et anna jentenavn også.

Skrevet

Usch, nei! Det høres ut som et utenlandsk ord for hva som helst. Ikke at det gjør noe i den forstand, bare at det høres mer ut som det, enn et navn på et menneske.

Gjest Antarctica
Skrevet

Kjente en gang en gutt som het sahr, det passer ikke til jente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...