Gå til innhold

jordmor eller lege?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå bestille min første kontroll, men er litt i tvil. Jeg er ikke overbegeistret for legen min, og det er heller ingen aktuelle å bytte til.

Kan en ta alle kontrollene hos en jordmor? eller er det ikke vanlig eller ikke å foretrekke? Og hvor ringer jeg da for å bestille time?

jeg aner jo ingenting...

Fortsetter under...

Man kan godt ha alle kontrollene hos jordmor!

Jeg har selv vært hos legen min to ganger siden jeg ble gravid, og resten til jordmor, og i dag er jeg 33+0.

Jeg har nemlig det samme problemet som deg, legen min og jeg vi kommer ikke akkurat så godt overens!

Ta kontakt med helsestasjonen i nærmiljøet ditt du, der skal det finnes iallefall en jordmor.

Lykke til!

Jeg går annenhver gang hos lege og jordmor. Synes det er en ok løsning. Tror du kan gå hos jordmor så lenge du ikke er syk eller det er noe spesielt som skjer i svangerskapet. På helsestasjonen der du bor, får du tildelt en jordmor. - bare ring og si du er gravid, så hjelper de deg. Det er også mulig å gå til private klinikker/jordmødre, - f.eks volvat, (men de er jo ikke gratis, slik som fastlege og kommunal jordmor).

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...