Gå til innhold

Pute - ikke pute.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hørt at de små babyene ikke skal ha pute, men vet egentlig ikke hvorfor..

Er det for at de ikke skal ligge med hodet litt høyere??

Jeg bruker ikke pute til baby'n, men grunnen til at jeg spør er at minsten er litt surklete og tett i nesa..

Har lagt en bok under madrassen hennes ved hodet for at hun skal ligge litt høyere med hodet når hun er sånn..

Er dette rett/ok eller ikke..???

Tenker at det blir jo omtrent som om hun skulle bruke pute..???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyen vår bruker ikke pute, men gutten vår på 2 bruker pute. Begynte med det når han var ett år ca.

 

Vet ikke helt hvorfor de ikke skal bruke det. Kanskje fare for kvelning hvis de får den hodet under eller noe sånt.

 

Er 2 åringen syk evt. når babyen blir syk vil jeg/ pleier jeg å heve hodeenden med å legge ett par bøker under bena på senga. Da blir det ikke som en pute... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet heller ikke hvorfor de små ikke skal ha pute. Så da snuppa på 2 var tett og surklete da hu var lita ble vi anbefalt av hs og bygge opp senga. Det hun anbefalte var å legge noe, feks bøker, under sengebena i hodeenden. Det syns vi funka med henner og skal nå gjøre det samme med senga til veslegutten da han er så surklete og tett om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har noe med både nakke og hode stilling å gjøre. Nakken ligger ikke naturlig oppå ei pute. Den andre tingen er vel at hodet blir "låst" i en posisjon, og ikke "triller" som det skal for at ikke hodet skal bli misformet. Når det ligger flat er det enklere for babyen å flytte på hodet...

 

Er hvertfall det jeg er blitt fortalt av hs :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...