Gå til innhold

Kolikkbarn????? HJELP!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er nå drøyt tre uker gammel, og har plutselig blitt kjempevrang. Kan hun ha fått kolikk, eller er det medfødt?

Kan de få kolikk først når de er tre uker gamle???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

erd et ikke rundt da det er vanlig at det "dukker opp"??

kan hun være sulten, eller er det noe du har spist??

kan hun være overtrøtt..eller kanskje øre-vondt?

prøver bare å tenke ut andre alternativer..

hvis hun løfter bena opp mot magen når hun griner, så er det et tegn på magevondt!

Skrevet

Begynner gjerne rundt 3 - 4 uker ja. Men noen ganger kan jo sånt være forbigående, feks magevondt etter noe du har spist etc. Erfart at magevondt ofte oppstår i helgene når en skal kose seg med mye forskjellig slags mat, gjerne med mye krydder, evt godterier, brus...

Skrevet

Hun har nettopp spist, har badet og fått ren bleie, er ikke varm og ikke kald... Fatter ikke hva som er galt. Jeg badet henne isted (da er hun alltid blid). Hun roet seg da og ble blid. Da fikk hun litt sosialisering, og fikkligge for seg selv å sprelle i bare bleia til hun ble lei av det. Så var det på`n igjen. Hun har ikke vært plaget med luft i magen tidligere, og det virker ikke som om hun har det nå heller. Hun sparker ikke spesielt opp mot magen, og det er ingen markert romling i magen.

Men hun vil bæres på magen i "kolikkgrep". Da blit hun litt roligere. En liten stund...

HI

Skrevet

Jeg har foresten ikke spist/drukket noe hun kan reagere på.

HI

Skrevet

er det bare i dag hun er sånn??

isåfall, så er det helt vanlig at babyer er litt missfornøyde til tider!

Skrevet

Noen barn har perioder de er mer urolige enn andre. Ellers kan jeg huske snuppelura mi "våknet litt mer til", da hun var 3 uker, og lurte i perioder på om hun kunne ha kolikk.

Alle barn med kolikk, burde etter min mening sjekkes for kiss. Søstra mi har en sønn med det, og fikk en ny gutt etter behandling. Opp til 30 % av alle barn har det!

Skrevet

De siste to dagene har hun vært en engel. Men i dag (begyndte rundt kl 15) har hun vært helt krakilsk. Hun sov seriøst my før dt da. Kan de sove for mye???

Vet at de har noen slike dager alle sammen, men hun har generelt sett blit vrangere og vrangere (starter stortsett på ettermiddagen) den siste uka, med unntak av de siste to dagene.

Jeg er velig forsiktig med mat og drikke, så det skal ikke være noe hun kan reagere på. Noen dager reagerer hun jo ikke.

HI

Skrevet

hmmm..kan det være økedager da?

eller overstimulering?

er hun grinete dager det har vært mye folk og bråk rundt henne?

prøver bare å "finne ut" :o)

Skrevet

tipser om overstimulering pga hun har blitt mere grinete etter som hun har blitt eldre..hun blir jo mere observang på omgivelsene etter hvert, og det kan fort bli for mye for henne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...