Gå til innhold

Mira*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, hei. Så koselig at du spør etter meg. Joda, jeg er her. Har ikke skrevet så mye i det siste, men følger med av og til.

Jeg var hos en spesialist for en uke siden. Han bekreftet også at jeg har hatt en spontanabort. Siden jeg har så sjelden eggløsning, ville han at jeg skal begynne på noen sprøyter for å få det hele igang. Dette skal være mer effektivt enn pergo. Pergo skal få hypofysen til å produsere FSH (folikkel stimulerende hormon), noe som gjør at eggene modnes. Jeg skal nå ta sprøyter med FSH direkte i blodet. Og hjelpe meg!!, men jeg skal sette dem på meg selv!!! - akkurat som en diabetiker. Etter 7 sprøyter i 7 dager, skal jeg på UL for å se om noen eggposer har blitt modne. Hvis ikke skal jeg ta sprøyter til 1-3 eggposer er modnet. Det er vanlig med 12-15 sprøyter. Hvis det modnes flere enn 3 egg, må prosessen avsluttes pga fare for kompliserte flerlingefødsler). Da skal jeg sette en eggløsningssprøyte som gir meg eggløsning etter to dager.

Må ta trippel runde primolutt nå, for å få en blødning først. Kan begynne når jeg vil. Skulle begynt for en uke siden, men har drøyet det litt fordi jeg var bortreist i helgen.

Uff, synes dette er litt drastisk. Lurer på om jeg skal vente litt og se det an. Kanskje jeg får EL likevel av meg selv. Er liksom ikke helt klar enda. Vil jo bli gravid så fort som mulig, men alle disse sprøytene!

Så nå driver jeg bare å forbereder med psykisk. Skal si fra hvis jeg setter i gang. Legen var i hvert fall veldig positiv.

Takk for at du spurte etter meg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7985699-mira/#findComment-7995455
Del på andre sider

Hei igjen Mira.

Så flott at du har kommet til spesialist... men jeg er enig med deg at sprøyter og hormonkurer høres litt skummelt ut. Jeg har egentlig aldri vært skeptisk til "hjelpemidler", men da jeg kjøpte første pergokur i forrige uke var det litt rart allikevel, trodde liksom jeg skulle klare dette ut hjelp... men sånn er det bare.

Jeg synes iallefall det er godt å få oppfølgning, skal til kontroll i morgen (dag 12) får å ta ultralyd etter pergokuren.

Vi skal klare dette begge to, måtte 2007 bli et supert år!!!!!

Håper du gir lyd fra deg innimellom, jeg prøver egentlig å holde meg unna BIM, blir litt stresset av alt dette, men jeg har innsett at jeg er både testoman og BIMoman :)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7985699-mira/#findComment-8000783
Del på andre sider

Så flott at du får ultralyd etter pergokuren. Det har aldri jeg fått. Vet ikke om det hadde noen effekt på meg, men det er veldig mange som får det til med pergo. De sprøytene jeg skal ta skal være enda mer effektive. Likevel har jeg lyst til å vente bare litt for å se om det skjer noe i kroppen min av seg selv. Hadde jo vært kjekkest om det gikk på den naturlige måten om du skjønner. Vet at det er veldig mange som blir fort gravide etter en SA.

Uansett er jeg helt sikker på at vi blir gravide i år og kanskje også har et barn til jul!

Jeg har nok holdt meg litt unna BIM i det siste jeg også, men dukker nok opp innimellom.

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7985699-mira/#findComment-8001510
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...