Gå til innhold

Når begynner man med vanlig melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fra barna er 10 eller 12 mnd. Gir dere h-melk eller lett melk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er fra de er 12 mnd. Du kan sikkert gi lettemelk så lenge barna får nok plantefett i kosten:)

Skrevet

man bør ikke gi kumelk som drikke før 12 mnd. Fra 10 mnd kan man gi yoghurt og syrnet melk, melk i mat og pålegg med melk. Anbefalinger for spedbarnsernæring - se ammehjelpen.no amming fra a-å

Anbefalingene anbefaler og lettmelk - men det syns jg personlig er tull om man har et normalt og sunnt kosthold. Små barn trenger etter mitt skjønn fettet - og dessuten anbefales det max 5 dl melk (inkl evt yoghurt) pr dag, slik det blir ikke så mye fett at de blir tykke av det. Selv ammer jeg ettåringen og trenger ikke gi kumelk enda. Når vi så begynner med kumelk kommer han til å få kumelk rett fra tanken til naboen- slik resten av familien drikker. Men kommer til å koke melken til han en god stund pga kumelk rett fra tanken kan inneholde den skumle E.coli bskterien( meng dog svært svært sjelden)

Skrevet

Du kan begynne å gi (smakprøve) kumelk fra 10 mnd alder.

Skrevet

Jeg gir min sønn flaske og han får nå 1/3 del H-melk blandet oppi mme. Han får også litt joghurt hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...