Gå til innhold

Juni: Mange som IKKE bruker smokk her?


to+en til!

Anbefalte innlegg

Mini her i huset har nektet å ta smokk, prøvde iherdig leeeenge å få han til å ta den, men neida!

Men bare lurer på om det er lettere å få gode søvnvaner på et barn som bruker smokk? Sovne av seg selv og sånn...

Her har mini sovnet med puppen frem til 7 mnd gammel, litt strevsomt syns jeg da...

Så tok vi oss selv i nakken og fikk han til å sovne av seg selv. Men fremdels får han pupp på sengekanten før han legges våken, men døsig i senga si. Skulle gjerne gitt kveldspuppen på stua, tatt kveldstellet også lagt han i senga der han sovna av seg selv.. Virker så mye lettere når de tar smokk!! Er det det? Da har de jo noe å kose med i senga... mini min bruker jo meg som nattakos.

Ammer på natta fremdeles også, klarer ikke å huske når og hvordan storebror slutta med nattpupp! Rart hvor fort en glemmer...

Hehe, en smule rotete innlegg dette her! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min har heller ikke ønsket å bruke smokk. Han brukte den en sjelden gang til å sovne med før, men det var lite. Etter hvert ga vi opp.

Her har vi imidlertid aldri hatt problemer med sovinga. Han har sovnet av seg selv i senga på kvelden. På dagtid har jeg måttet trille ham i søvn, men det har blitt bedre den siste tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen smokk her heller. Ingen av mine tre barn har brukt smokk. Litt greit også da. (men savnet den de første månedene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillemann ble plutselig pupp og stutte lei da han var 4 mnd...så siden da har det ikke vært pupp eller sutt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datter mi bruker smokk. Hun får den bare då hun skal sover eller at vi kjører bil. Hun koser seg veldig med den. Hun har i tillegg koseklut i form av en bamse, der selve kroppen er som en klut - altså klut med hode, hender, føtter og hale. Åh hun koser med denne kluten oppe i ansiktet og sovner gjerne med den på tvers over ansiktet - så vi må følge med etter at hun har sovnet. Spotter gjerne ut smokken etter at hun har sovnet. Første datter vår, ville ikke ha klut men bare smokk, hadde ikke noe problem å slutte med den heller - sluttet som 2,5 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mathias tar smokk...men han er ikke akkurat lett å legge!!! så her tror jg d ik har no å si:( jeg har bestemt mg for at han skal spise kveldsmat nede på kjøkkenet for så å ta kveldsstellet og så legge han våken...det tar til tider sin tid og dette har vi holdt på med siden han var ca 3-4 + mnd gammel! mathias vil også ha nattmåltid:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smokkefritt hus her!. Og snuppa er veldig lett å legge på kvelden. Men... hehe, hun havner oppi senga hos meg i løpet av natten og spiser når hun vil..

Jeg har også lurt på dette med smokk og nattavvenning. Håper det skal gå bra uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...