Gå til innhold

Fryser på ryggen og er kvalm!!


-carina-

Anbefalte innlegg

Usj, jeg tittet inn på skravle. Der nevnte de ett innslag som visstnok har vært på nyhetene i NRK i dag. Jeg tittet inn på NRK sine sider og kom inn på innslaget... Tenkte først jeg skulle se det, men jeg hørte de tre første sekundene så måtte jeg bare stoppe. Ble helt uggen, jeg nå!!!

 

Håper ingen andre av dere har sett det! :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke sett eller hørt det, bare leste om det på skravle...

 

Hva får en tv kanal til å sende sånne ting??? Ufattelig synes nå jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har visst vist noe innslag på NRK nyhetene om barnemishandling eller noe sånt. De sendte lydklipp av ett barn som ble voldtatt. Og uten at de visstnok advarte om sterke sener på forhånd!! Jeg tenkte først å se klippet, men da jeg kom inn på NRK og hørte de to første sekundene ble jeg kvalm!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte det i bakgrunnen(sto lavt på) mens jeg holdt på med dataen. Fikk med meg noe jeg ikke engang vil nevne når jeg gikk forbi TVn etterpå. Fint å sette fokus, men advarte de ikke først altså? Det burde de gjøre. Jeg mister nattesøvnen av sånt, bokstavlig talt.

 

Var dette som gjorde at jeg skrev det innlegget om bilder av barna.

 

Ikke gå inn på NRK og se.. Som småbarnsforeldre bør vi gjøre det vi kan for å beskytte barna våre, ut over det bør vi skjerme oss selv for belastningen av å se sånt.

 

Dette temaet får meg til å tenke på hvilken ond verden jeg har født et barn inn i.

 

Kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et forferdelig innslag om et forferdelig tema! Men likevel så viktig å sette på dagsorden - om man klarer å redde ett barn fra en slik tilværelse har man reddet et liv! Pedofili må bekjempes, og det er godt det bevilges penger slik at det kan være spesialiserte etterforskere i dette feltet. Utrolig at de orker å holde på med dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de som jobber med dette er helter! Det må være den desidert verste jobber i verden, det å sitte å se gjennom sånt materiale! Jeg ville med største glede vasket offentlige toaletter i Polen(og der er det ILLE) hver dag resten av livet fremfor å ha den jobben de har. Riktignok har de jevnlige samtaler med psykiater har jeg hørt, men likevel..

 

Jeg synes vi alle bør være like bevisste og oppmerksomme på dette temaet når det gjelder andre barn som med våre egne. Det er noe å tenke på når barna våre begynner i barnehagen og får venner, det å være obs på signaler fra barna rundt oss. Og det å undersøke forhold ved mistanke, heller ti ganger for mye enn en gang for lite!

 

Jeg kommer til å være nærmest hysterisk på dette feltet når jeg ikke lenger har henne hos meg døgnet rundt, men det får bare være. Jeg har såpass mange venninner som har blitt misbrukt, så dette er sørgelig nok veldig utbredt.

 

Og en ting til som er viktig: Da jeg var rundt fem år(og jeg husker det utrolig nok godt!) satte mamma seg ned og så på meg og sa: Du må huske på at INGEN har lov til å ta på deg og kroppen din hvis du ikke vil det. Og hvis noen gjør det skal du fortelle det til meg og pappa med èn gang, uansett om noen sier at du ikke skal gjøre det. For vi kommer til å tro på deg."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig i hva du skriver her! Det er et viktig tema som man dessverre er nødt til å være seg litt bevisst over. Man bør passe på å fange opp eventuelle signaler, ikke bare tenke at det ikke skjer "meg"...

 

Så flott gjort av mammaen din å si dette til deg! Håper jeg skal gjøre like godt inntrykk på mine barn en dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott det din mamma meddelte deg - og det at du husker det fortsatt må fortelle noe om intensiteten hun hadde da hun sa dette til deg. Vi får gjøre vårt beste i å formidle det samme til våre barn, og venner av våre barn. De hadde faktisk besøk av en politimann i barnehagen til mellomsten vår, og fikk samme beskjed der, men mer med vekt på ikke å snakke med fremmede på gaten, men løpe vekk etc.

 

Vi kan ikke klare å beskytte de mot alle farer, men må prøve å gjøre de sterke nok til å komme med spørsmål og problemer. Det at barn er sunt skeptiske i forhold til fremmede er kun en fordel - bestevenninnen til min mellomste er så tillitsfull at hun kunne blitt kidnappet fra ethvert supermarked - hun går med alle!

 

Min mellomste er nå 5 og eldste er 8 - jeg tror jeg skal lære noe av din mor, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...