Gå til innhold

Hva slags kveldsrutiner har dere?


-carina-

Anbefalte innlegg

Her har vi ikke innført skikkelige kveldsrutiner enda. Når han begynner å virke alt for trøtt, men senest klokka 1830 så går vi på badet og bytter til pysj. Dersom pappaen er hjemme så er det hans jobb. Om han ikke er alt for sutrete bruker han litt lang tid, koser og prater. Så er det kveldspupp før jeg bærer ham inn på soverommet, legger ham i senga (i babysafen) og sier god natt. En nuss på kinnet så går jeg ut....

 

Synes liksom ritualet er litt kort, hadde vært koselig å lese litt bok eller synge en sang. Men akkurat nå fungerer dette så godt, så er litt redd for å forandre på rutinene i fare for at han kanskje plutselig skal protestere på å legge seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17.30/18 Grøt

18 (etter grøt) Går vi på badet og skifter til pysj evt bader først. Bruker god tid, koser og tuller masse!

Så koser vi oss i go'stolen eller sofaen med en flaske melk før vi finner babysafen (tar den på i stua), Legger henne ned i senga, gir smokken og bamsen (en liten hund), stryker henne litt på kinne og sier god natt, susser på kinne og "mamma er gla i deg".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi gir kveldsgrøten ca 18.30, så går vi på badet og bader og koser. tar an med inn etterpå og ligger naken en stund før vi tar på nattas og drikker litt melk så i seng ca 19.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt kveldsrutiner, legges senest 8, men helst litt før.

Får grøt for seint, så nå har jeg begynt å gi grøt 0900, 0200 og middag 17-18, etter det er det bare pupp og grin på nesa av mat.:)

Nå våknet han igjen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm......glemte å si at vi skifter til pysj og bleie mellom 6 og 7 engang.

Etter det er han hyper i 1 time så jeg har gitt opp lesing for han...sitter ikke i ro og i senga blir det bare kaotisk å lese mens han ligger å griner eller ruller seg rundt og vil bli tatt opp igjen ; )

De 3 siste dagene har han lagt seg senest 1830, vært på pulkturer-det tar på med frisk luft hehe :)

Når jeg legger han i senga stryker jeg han på hodet og panna i noen sekunder føre jeg susser han god natt og går ut.

Må inn og ut med smukken eller å snu en smilende baby i 10 minutter føre han sovner inn. Blir korte turer inn og ut i frykt for at det skal bli en vane at vi kommer inn å koser for lenge om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det grøt klokka 18, så går vi å tar av bleie og klær, så ligger hun å lufter seg litt...så ta's pysjen på, og hun er klar for senga =) etterhvert blir det vel noen natta historier, men nå er hun så litta til å skjønne det, og så altfor trøtt (hun begynner å gnåle etter senga da klokka er 17.30)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halv åtte - grøt

Deretter bading, skifter til pysj

Kveldspupp i senga

Legger henne i senga og prater litt sammen

Hun sovner mellom halv ni og ni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 17 er det grøt, på med pysjen kl.18 litt mme på flaske. Ca.18,30 sitter vi oss inn på rommet hennes i dempet belysning. Gir litt pupp, en liten sang og opp i sengen. Gir smokken og et kyss i pannen. Hvis vi bader gjør vi ofte det rett før grøten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 17/17.30-tida får hun grøt og vann. Pappen bader henne (dersom han er hjemme) rundt halv sju. Får pupp på soverommet sitt og legges i sengen. Sier "godnatt, sov godt lille venn!" og susser henne. Da sovner hun.

 

Jeg har også lyst å synge godnattsang eller lese for henne, men synes også at det funker så greit rutinen vi har nå med pupp og rett i seng. For hun er våken når jeg legger henne for kvelden, men selvfølgelig veldig døsig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bader/vasker henne og tar på pysj rundt sju, oftest gjør pappan det. Så er det grøt og pupp, og litt leking eller boklesing. Anbefaler Ole Brumm, de bøkene er nydelige. Når hun gnir seg i øynene går vi inn på soverommet der Ole Brumm(varmeflaske) ligger i senga hennes. Legger henne, synger Lykkeliten, susser godnatt, slukker lyset og går ut. Sovner stort sett innen ti min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelen legger seg litt før 7-halv 8.

-pupp,Grøt halv 6-6

-evt.bading

-pupp i senga( noe som jeg angrer litt på at jeg beg. med. for når papaen skal legge henne så har det noen gang vært litt vanskelig. for hun er jo vant til puppen! Så det skal jeg ikke gjøre neste gang. Men nå er det ikke så lenge til jeg slutter å amme. Så da kan jo han legge henne ofte.)

-prater litt om hva vi har gjordt denne dagen(selv om det ikke er noen svar:P) og klemmer hverandre.

-Så synger jeg noen sanger , før det er natta:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøt mellom 18 og 1830. Legging i senga mellom 1830 og 1900.I senga synger jeg so ro lille mann mens jeg legger han til rette. Gir tutt og koseklut, slukker lyset, kyss på kinnet eller pannen og "mamma er glad i deg" og går ut.

Må jeg opp å dytte tutten inn flere ganger, snakker jeg ikke i det hele tatt til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøt fem eller halv seks, så leker vi til klokka seks. Så er det bading, pupp på soverommet og i seng mellom kvart over seks og halv sju. Da er han stuptrøtt og holder vi han våken lenger blir det bare grining.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...