Gjest Skrevet 28. januar 2007 #1 Skrevet 28. januar 2007 Nå er jo hukommelsen en noe upålitelig ting, men jeg er helt sikker på at førstemann var ekstremt aktiv og mener bestemt å huske at nr 2 var ganske så aktiv han også, men kjente litt mindre til ham (hadde morkaken foran mot magen da også), men jeg synes denne lille tassen her er så rolig! Blir jo nesten litt bekymret, men egentlig er det vel et godt tegn, kanskje jeg får en baby som faktisk sover denne gangen, hehe... Med han første kunne jeg fint få noe som må ha vært flere hundre spark på under en time på det meste, ble helt sliten av all sparkingen hans ofte og det gikk omtrent aldri mer enn 20 minutter mellom sparkebygene hvor det alltid kom masse sprak i hver byge. Var aldri noe problem for oss å se spark eller noe sånt fra rundt uke 18-19 av så mye som han sparket. Som sagt, litt mindre med nr to, men nå... Er sjeldent mange spark like etter hverandre, aknskje en 5-6 stykk, så er det rolig i noen minutter, så en 2-3 til osv. Kan vøre mange timer uten at jeg merker noe som helst og så kommer en ny periode med en 10-20 spark på omtrent like lang tid (med ugjevne mellomrom). Andre fleregangs som opplever at babyen er mye roligere, evt mer aktiv enn det søsken har vært?
Xenaen Skrevet 28. januar 2007 #2 Skrevet 28. januar 2007 Heia Alva! Jeg venter jo også nr tre, og min hukommelse sier nå at jeg aldri har hatt en slik villbasse i magen før! Ho er helt vill, og jeg synes det er tidlig, for med de forrige var det kun i perioder på dagen, og så tidlig som det her (snart uke 22) så var det mest antydninger til bevegelser, mens det nå er virkelige spark! Sønnen min mener det er fordi ho kommer til å bli fotballspiller, han. Hehe. Sparkene er så harde at det er ubehagelig, og særlig om natta og om kvelden. Ja så får vi se etterpå - får du en gutt som sover hele natta, mens jeg får ei tøtte som snur opp ned på hele døgnet... Blir arti å se!
MillaMia Skrevet 28. januar 2007 #3 Skrevet 28. januar 2007 Min første var veldig bedagelig. Det var nummer to også. Dvs at jeg har vel egentlig ikke tenkt på hvor bedagelige de var før når. Lillejenta i magen er heeeelt spinnvill. Jeg ser allerede at magen hopper når hun sparker. Det er nok stor forskjell- min førstefødte er en fotballfreak som sparker fotballen hardere en sin far mens nr 2 er en mer opptatt av å tegne og gjøre bedagelige ting. Begge var veldig rolige i magen, og jeg kjente egentlig bare liv når jeg skulle legge meg.
Gjest Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Takk for svar begge to! Ser ut til at det er vanlig da at det er forskjell, man blir jo litt ekymret når det plutselig er så stor forskjell. Sparkene er like tydlige/harde som med de to andre, men bare mye færre. Her er også ungene forskjellige. Eldstemann, han som var spinnvill i magen, er en rolig og bedagelig liten 4 åring nå og har alltid vært slik, men han har sovet veldig lite, spesielt som baby så den biten var slitsom. Minsten på 2 år er mye, mye mer aktiv (og sover bedre), så når blir det veldig spennende å se hvordan denne lille tassen her utvikler seg :-)
doble Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 Den lille i magen min er også MYE roligere enn det storesøster var! Storesøster hadde hjertelyd på over 160 hver gang, pluss at hun sparket konstant;) Men hun var også aktiv da hun kom ut. Har hatt mange våkennetter og.. Håper på at denne jenta er litt roligere jeg da;) Hadde vært deilig! Jeg har tatt det mye mer med ro i dette svangerskapet også. Sist sleit jeg meg helt ut...Fikk ikke så mye igjen for det nei! Så denne gang skal jeg ta det med ro og tenke på meg selv og den lille, pluss ha endel mer tid sammen med storesøster:D Det er gull verdt!
anni69 Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Den lille i min mage er også veldig rolig. Kjenner som regel litt på morningen og litt på kvelden. Blir jo alltid litt bekymret,spesielt siden jeg har kjent kraftigere spark på siden før. Og nå er det langt nede og svakere. Ho har vel flyttet litt på seg:) Huker første mann var veldig rolig også, ofte var det bare hikke jeg kjente. Og ho satt gjennom hele svangerskapet. Ho var også veldig snill og sov mye etter at ho var født, så vi får håpe att rolig i magen, betyr det samme utenfor.:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå