Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #1 Skrevet 28. januar 2007 Hvis babyen din må ha mm og du ikke har så ville de fleste sikkert brukt givermelk fra morsmelkbanken, men hva med profesjonelle ammer? Da slipper jo babyen å bli sugeforvirret. Synes vi burde begynne å bruke mere av disse.....
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #2 Skrevet 28. januar 2007 tror ikke jeg aldri hadde valgt en profesjonell ammer nei.. Babyer blir knytta til den som mater de.. Så om en annen skulle ha amma babyen min så tror nok jeg hadde følt at ble litt feil..Da er det bedre å gi fra kopp eller skje hvis man er redd for at babyen skal bli sugeforvirra..
Sjokoholikern Skrevet 28. januar 2007 #3 Skrevet 28. januar 2007 Finnes det faktisk profesjonelle ammer som skal amme andres barn?? det må da koste flesk om hun skal kjøre ut på landet for å amme ungen flere ganger til dagen... eller hva slags ordning har sånne? nå ble jeg innmari nysgjerrig her =)
Sjokoholikern Skrevet 28. januar 2007 #4 Skrevet 28. januar 2007 Nå bor jeg på landet, derfor det ble "ut på landet"... men å dra hjem til folk mener jeg...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #5 Skrevet 28. januar 2007 Anonym. kjeder du deg og ønsker å påkalle humoren vår igjen?
Vespa Skrevet 28. januar 2007 #6 Skrevet 28. januar 2007 Det med sugeforvirring er det Gro Nylander som har funnet på for å erte oss.
Blomman Skrevet 28. januar 2007 #7 Skrevet 28. januar 2007 Gro Nylander erter ingen! Hun er faktisk svært jordnær og profesjonell- hun er ikke ute etter å erte på seg folk med sin informasjon!
Blomman Skrevet 28. januar 2007 #9 Skrevet 28. januar 2007 jaja - men jeg kan desverre ikke fatte hvordan noen kan føle seg ertet av et mer stillferdig menneske.... Sugeforvirring er faktisk et stort problem! derfor gir ikke vi flaske på nyfødtintensiv om vi ikke må (og måtte det gjør vi sjelden) - da sondes det nemlig heller , gis med sprøyte og fingermating eller med kopp - og det gjør vi ikke for moro skyld siden det oftere hadde vært lettvinnere med flaske - men hvorfor ødelegge suginga til ungene??
Vespa Skrevet 28. januar 2007 #10 Skrevet 28. januar 2007 Kjenner jo ikke mennesket Gro Nylander jeg da, bare det offentlige bilde av henne. Litt for sent på kvelden for meg med et grundig svar på dette. Din beskivelse fra nyfødt intensiv stemmer helt sikkert. Mitt poeng er at jeg tror helsestasjoner og barselavdelinger ville være tjent med en brukerundersøkelse ift *hvordan* ammeveiledning foregår mange steder idag. Det mener jeg, som ammer mitt tredje barn uten problemer og jeg vet det er mange som føler det slik, så mange at ..osv...
Blomman Skrevet 28. januar 2007 #11 Skrevet 28. januar 2007 Enig med deg der Vespa! Utrolig mye dårlig ammeveildening rundt omkring dessverre! - derfor ble jeg ammehjelper. Og ang Gro Nylander i media - er som regel media som lager et dårlig bilde av henne dessverre til tider - kan lett misforstås - ja så jeg skjønner kanskje at noen kan bli provosert. Men leser du bøkene henns finner du ut hva hu står for og hvorfor
Vespa Skrevet 28. januar 2007 #12 Skrevet 28. januar 2007 Nå har jeg kommet på at jeg faktisk, som nybakt trebarnsmor fikk ammetips av deg da det klumpet seg, eller hva det var for noe Og det var vennlig, smart veiledning Denne gangen fikk jeg så rar ammeveiledning, på barsel, i en slags tvungen gruppesamling, at jeg protesterte høylydt og fortalte de stakkars søte unge damene med sin første baby på fanget hvordan jeg og mine venninner har praktisert det osv. Da er det dårlig altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå