Gå til innhold

Hvordan måler dere tempen?


*Lucia*

Anbefalte innlegg

På de små altså.

 

Har dere noe spesielt temp.måler? Mannen min skulle kjøpe og kom hjem med et helt vanlig et...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I rumpa. Det går greit nå med vesla. Det er verre på 2åringen.

Har kjøpt pannetermometer. Sånn passe fornøyd med det. En må måle temperaturen vanlige dager også for å ha referanse ellers er det vansklig å vite hva temp er i forhold til normalen. Litt vansklig på vesla for ho har litt hår i panna og det kan vist gi litt feil temp.

Fordel er at en kan måle temp lett om natta. Selv liker jeg øretermometer, men det er en del kritisert gir vist ikke så gode målinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måler i rumpa da man får mest nøyaktig målinger der. Vi har en gammel temp måler og ett nytt. Det nye er tykkere har jeg sett. men jeg vet å at man får tak i tempmålere på apoteket som er beregnet på babyer slik at man ikke måler for langt inn.

Har å øretermometer og pannetermometer men disse syns jeg ikke er like greie å bruke på veslegutt. Enklere på storesøster disse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så langt inn de skal. Har på plasthette som jeg smører med salve/sinksalve og så fører jeg den bare rett innenfor åpningen. Slik at sølv delen blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har et digitalt termometer til rompa,,,med bøyelig spiss.

så når jeg måler den,så ligger elisa eller signe på ryggen på stellebordet med spredde ben.

syns det er lettere enn at de ligger på magen.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde hun hadde feber i går, men det gikk i så fall fort over. :-) Må vel bare ta meg sammen å måle! :-) Men skal gå innom apoteket å sjekke om de har noe mindre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde også min hadde feber igår, og jeg målte med et babytermometer.. mye mindre enn det til voksne... huff jeg synes det for voksne ser så brutalt ut å putte inn i stumpen på disse små!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er best å måle når babyen ligger på siden med bena trukket opp mot magen. Et raskt voksentermometer går greit. Det er bare å holde det med fingrene ca 3 cm innenfor tuppen, så er det lett ikke å stikke det for langt inn.

 

Ellers finnes det Microlife babytermometer på Vitusapotek. Det har mye kortere tupp. Batteriet kan ikke byttes, men det varer vel i ca 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør man egentlig måle tempraturen sånn at man vet hva den pleier å ligge på normalt? Dette har jeg ikke engang tenkt på jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...