Gå til innhold

Hei jenter! Hyggelig å bli kjent med dere.

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ny her i dette forumet. Forvillet meg først inn på forumet "bli gravid", tenkte det var her jeg hørte hjemme. Visste ikke at det fantes et forum som het "slitere" som skulle passe bedre for meg...Jeg ble nesten mer deppa enn hva jeg var før jeg bestemte meg å skrive dette innlegget:)

Vi har prøvd å få barn i 1 år og 2 mnd - uten resultat... Og det er virkelig tungt... Hva om vi ikke kan få barn? Hvor tungt vil livet bli da?

Jeg er 33 år og har bevisst ventet med å få barn til etter at man var ferdig med utdannelse og alt det der. Føler nå at tiden begynner å løpe ifra meg. Min siste mens var virkelig ille, jeg var 90% sikker på at jeg var gravid. Jeg hadde ikke matlyst og følte meg kvalm. Da jeg fikk min kjære mens, så var jeg helt utenfor både den dagen og resten av uka. Jeg falt helt sammen..

Både mannen min og jeg har startet med å bli "utredet" hos legen. Uansett hvilke svar vi vil få, så hjelper det å vite om noe er galt. Og hva er dette med at man skal slutte å stresse?? Jeg føler at stresset kommer mer og mer etter som tiden går og ingenting skjer. En virkelig vond spiral. Noen som kjenner seg igjen?

Fortsetter under...

Hei, Johanne -

jeg stakk innom mitt "gamle" forum og så innlegget ditt. For ikke lenge siden var jeg i samme situasjon som deg, + at jeg var operert for endometriose og hadde fjernet digre muskelknuter i livmor. Barneønsket hang i tynn tråd - ble ikke bedre da jeg, etter nesten 2 års prøving ble gravid, men mistet etter få uker. MEN - nå har vi hatt vårt første prøverørsforsøk, og jeg er gravid!! Riktignok tidlig og mangt kan skje, men likevel! Hvor i Norge bor du? I Oslo ( og også andre steder) er det lang ventetid på prøverør. Prøv å få legen din med på å sende søknad SNAREST - på Ullevål er det feks nesten et års ventetid nå. Og skulle du bli gravid mens du står i køen, er jo det flott! Lykke til og ikke mist håpet!

Hei og velkommen:-)

Jeg er ikke så aktiv her,henger mer inne på "bli gravid" siden jeg kjenner litt flere der,og det er litt for rolig her inne på dagtid.

Har prøvd i snart 2 år,vært gravid,og mistet 2 ganger. Er ferdig utreda(inntil videre iallfall),og etter laparoscopi/hysteroscopi nå før helga,så vet jeg at det ikke er noe galt med meg,ikke som de kan se iallfall.

for min del er jeg blitt mindre stressa etter at jeg begynte med utredning,særlig siden jeg ble gravid rett etter jeg hadde hatt første time hos gyn. Mista i uke 11 før jul,så er ganske optimistisk mtp at det skal klaffe igjen om ikke så altfor lenge. Har nok bare hatt uflaks,rett og slett.

Husk at det ikke alltid er noe galt selv om det tar tid,noen gang har man bare ikke oddsene på sin side,desverre:-(

Men skjønner jo at du blir litt ekstra stressa mtp alderen din,så håper ting går fort mtp utredning,om det skulle være noe gærnt.

Hvor mye har du gjort hittils?

Forresten,om du slutta med p-piller eller annen hormon-prev. for 14 mnd siden,så kan det være årsaken til at det ikke har klaffa den første tida,og så har tilfeldigheter gjort at det ikke har klaffet etter det heller. Ikke tenk det værste iallfall,da blir du sikkert bare mer nervøs og mer stressa!

Hvor i landet bor du,forresten? sikkert noen her som bor i nærheten,som kan anbefale gode leger o.l dersom du skulle bli misfornøyd med de du har.det skjer jo innimellom!

Ønsker deg lykke til,håper at det løser seg for deg og at dere snart får svar på om det er noe galt eller ei! Bedre å vite!

Klemmer

fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...