Gå til innhold

Noen her som...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...ammer men allikevel har begynt med fast føde før 6 mnd alder?? I såfall når på dagen og hvordan gjorde dere det? og hva begynte dere med?

Lille gutten er nå litt over 4 mnd og sover veldig dårlig på natta. må ha pupp mange ganger og det begynner å bli veldig slitsomt for meg..(kan spise hver time på det meste)kan selvfølgelig være tenner også men vi lurer på om vi skal begynne med litt grøt for å se om det hjelper. hjalp det hos dere på nattesøvn?Og i såfall etter hvor lang tid merket dere noe bedring?

det ble mange spørsmål av en uvitende mor;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han holdt på sånn lenge da? For det er godt mulig det er økedager?

Skrevet

Ja, har vært sånn i over 1 måned! Noen netter er greie men de fleste er slitsomme. det verste er at han ikke sover godt etter han har fått mat heller....

Skrevet

Fastføde hjelper nødvendigvis ikke på nattesøvn

Skrevet

Vi begynte med grøt om kvelden deretter når det var godt innført grøt om morgenen i tillegg, samt gradvis litt frukt og middag.. Begynte med grøt når hun var ca 5 mnd. Ville prøvd med litt grøt på kvelden..

Skrevet

Å- såpass, ja...

Begynte først med grøt da hun var 5 1/2 mnd her. Tror ikke det gjorde underverker på nattesøvnen, desverre, men er jo verdt å prøve :)

Dattera vår er nå 9 mnd, og her er søvnen et stort problem- dag som natt, selvom hun får 4 måltider med fast føde i tillegg til mm....

Men skal ikke ta fra deg motet her :-) Gjør et forsøk, du!

Lykke til!

Skrevet

Vi begynte med litt grøt på formiddagen først, begynte med noen skjeer og økte til full porsjon etter ca 3 uker. Vi har også begynt å gi litt på kvelden, med desverre er det ingen forandring på nattesøvnen her.

Nå gir vi også litt middag (1-2 ss) Hun er 6 mnd nå

Skrevet

Dette er nok et tegn på at gutten din trenger litt mer mat ja. Å begynne med grøt så lenge han er over 4 mnd går bra. Det at du må amme så ofte, og det at han sover så dårlig på natta - er en god grunn for å starte med litt fast føde. Ikke sikkert det virker på nattesøvn, men det tror jeg det vil gjøre i ditt tilfelle, - så lenge han sov bedre før. Vi måtte begynne med litt grøt da han var 4 mnd, for han ville også suge hver eneste time. Nettene ble bedre i vårt tilfelle. Lykke til! Jeg ville forresten begynt med mais- eller risgrøt. Lurt å gi det på dagen i begynnelsen i tilfelle reaksjon. Start med en ts grøtpulver av gangen og øk gradvis. Jeg brukte vel ca to uker før jeg hadde kommet opp i en hel porsjon grøt. Etterhvert kan du forskyve det utover dagen, og evt gi det på kvelden når gutten din er vant til maten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...