Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 28. januar 2007 #1 Del Skrevet 28. januar 2007 Etter å ha kommet meg litt etter en travel uke, fikk jeg det for meg å invitere svigers på hjemmelagede kjøttkaker i dag - de står midt i flyttesjau og alt, og ble forhåpentligvis glade fro å slippe å lage mat i kaos. Kommer hjem og skal skrelle poteter med en fantastiske potetskrellern jeg fikk av mamma tidligere i vinter. Den ser skikkelig crappy ut (er bare bladet med et tverrgående håndtak som man holder enten inni hånda eller mellom tommel og pekefinger. Glir utrolig lett over grønnsakene man skal skrelle (fungerer utmerket på kålrabi til og med), og skreller tynt sånn at man ikke skreller bort halvparten av poteta mens man holder på. Teite bittesmå Beate-poteter i posen, men okei. Hva skjer? Joda, på FØRSTE poteta går jeg litt for ivrig ut fra start (som om det var en kjempepotet jeg var i gang med, og ikke en på størrelse med en halv appelsin). Noe som fører til at jeg skreller av all huden på det ytterste leddet på ringfingern min!!! ÆÆÆÆÆÆÆÆSJ!!! Blødde som et helsike, jeg så huden lå igjen på skrellern med rynker og alt (du vet de tverrgående stripene man har på leddene), og fytte rakkern så VONDT!!! Selvsagt tomt for skikkelig plaster og pyrisept så jeg fant en ekkel loete kompress og litt plastertape og Øyvind måtte fikse, for jeg blødde såpass at jeg måtte holde "dråpefanger-papir" selv... Det verste vondtet gav seg etter en liten stund og jeg fikk gjort ferdig maten. Etter svigers gikk begynte jeg på oppvasken (hadde brukt finserviset om ikke tåler oppvaskmaskin). Svir mer og mer ettersom vannet trekker gjennom lagene med tape og kompress. Siden jeg nesten har blødd gjennom finner jeg ut at jeg må skifte plaster, så jeg får av meg greiene. Blør igjen like mye, spesielt siden kompressen hadde loet seg fast i såret - auauauauauau!! Øyvind kjører til svigermor og får tak i pyrisept (utgått på dato i 1998, men pyttsann) og skikkelig plaster. Sitter med fingern høyt og tørker med pyrisept og nå har det lagt seg en hinne som holder alt på plass, og jeg er plasterfri, men fytti rakkern så vondt det er!! Og jeg har fått hakk i fingern! På alle de andre fingrene har jeg oppoverhump på det ytterste leddet, men nå har jeg en grop på den rammede fingern. Æsj!! Anbefales IKKE! Så, ja: de fleste ulykker skjer i hjemmet ;oD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 28. januar 2007 #2 Del Skrevet 28. januar 2007 åååååååååååååååå!!!!! Fyttirakkern!!!! Det der hørtes grusomt ut!!! God bedring til deg og fingeren din!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 29. januar 2007 #3 Del Skrevet 29. januar 2007 Uff AU AU AU - ja det hørtes ikke noe godt ut i det hele tatt. Håper fingeren blir god fort - ikke øm og guffen i lengre tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@nneliten Skrevet 29. januar 2007 #4 Del Skrevet 29. januar 2007 AUUUU! Det der hørtes jammen fælt ut! Jeg er en mester til å skjære meg på råkostjernet, f.eks. når jeg skal rive ost... *GRØSS*! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 30. januar 2007 #5 Del Skrevet 30. januar 2007 Vet dere hva eg kom på i går... den gang eg holdt på å kutte av meg fingeren. Me hadde kjøpt nytt krydder og så står det på toppen "push down" (eller noe slikt) Men lille svake meg fikk ikke til dette og tar en smørekniv og skal bruke den til å presse ned tappen som låg i hullet med. Men igjen så sleit eg. Og ble irritert på den dumme krydderboksen - og tok fart med kniven og skulle slå den opp - men det eg traff var ikke krydderboksen. Men fingen - holdt på å skjære av meg halv tommelen. Har enda arr etter uhellet. Så la heller mannen i huset ta seg av slike vanskelige oppgaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå