Gå til innhold

Er nå i uke 19+2, kjenner ikke liv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har det slik. Har lest om mellom uke 16 og 20, så det skjer vel noe snart...? Dette er barn nr. 2., jeg har vært på UL, og sett at barnet beveget seg, men jeg venter såååå på å kjenne det selv. Det er så mange her inne som skriver de kjenner allerede i uke 13,14 og 15 osv., er dere veldig tynne kanskje. Jeg er ikke tynn, mulig babyen er utrolig godt "polstret". Ha en fin søndag kveld!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gangen kjente jeg ikke liv før i uke 20-21. Denne gangen kjente jeg det da jeg var 17 uker. Kan ikke skjønne at noen kjenner liv i uke 14???? Det er jo så uendelig lite inni der at jeg kan liksom ikke skjønne at det er fysisk mulig.

Du kjenner nok snart liv, om en uke eller to=)

Skrevet

Mellom uke 18-22 er vel vanlig å kjenne liv, men flergangsfødende kan kjenne det før. Men det er KAN, ikke MÅ. Jeg kjente plutselig liv for en uke siden da jeg var 21+3, hadde ikke kjent noe før. Men jeg er førstegangs da. Og hvis morkaken din ligger mellom babyen og magen din sparker den jo i den slik at det tar litt lenger tid før du kjenner det. Slapp av, plutselig kjenner du noe en dag snart:)

Skrevet

Jeg er gravid med nr. 3 nå...Kjente ikke liv før jeg var i uke 19...Var også litt bekymra, men nå kjenner jeg mye liv...Er i uke 27!!

Det blir nok snart:)

Skrevet

Jeg er inn i min uke 18 nå,og har heller ikke kjent liv,dette er mitt 2 svangerskap..men jeg har vært på 3 ul allerede,skal på ul om 2 uker også,og har hørt hjertelyden for 2 uker siden,så det er jo noe som spreller der inne:) Jeg hører også om folk som merker at det "sparker" alt i fra 12 uker(!!!)Jeg sjønner ikke hvordan dette går an jeg da,for det er jo BITTELITE..Slapp av du,det kommer snart:-)

Skrevet

Hehe... Her er det motsatt. Jeg er en av dem som kjenner liv tidelig later det til og jeg for min del har trøbbel med å forstå hvordan man kan unngå å kjenne liv etter uke 18-19 ;-) For på den tiden kjenner jeg kraftige spark som får magen til å hoppe så det både sees og kjennes på utsiden, også sist gang når morkaken lå mellom babyen og magen, så for meg er det underlig at andre ikke kan kjenne noe som for meg er så utrolig tydelig. Dette viser vel egentlig bare hvor ulike vi er da. Har kjent liv siden uke 12-13 (sikkert) med alle tre og hver dag siden rundt uke 15.

Jeg er forøverig ikke syltynn på noen måte, men slank ( er 172 cm høy og bruker normalt størrelse 38-40 i klær), litt ekstra hud/fett på magen nå etter to svangerskap bak meg fra før. Men, jeg bærer barna mine veldig langt ute mot magen, SF-målet er langt over det grønne feltet og har vært det alle gangene så det er jo en mulig forklaring på hvorfor jeg kjenner liv så tidlig og så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...