Gå til innhold

Kjøre løpet, eller ha dårlig samvittighet?

Anbefalte innlegg

Jeg byttet jobb i høst - fra fast jobb til ett års vikariat. Grunnen til at jeg skiftet jobb var at jeg ikke trvides på min gamle, samt at jeg vil lære utrolig mye mer i vikariatet som jeg kan bygge videre på senere.

Vikariatet mitt har en varighet frem til mai 2008. Jeg og samboeren ønsker å få barn nå, og det beste hadde selvsagt vært om jeg kunne gått rett fra endt vikariat ut i permisjon.

Vi har prøvd å få barn tidligere, gikk uten p-pille i hele 2005 uten at det skjedde noe.

Pga. dette ønsker jeg egentlig ikke å vente med å slutte på p-pille - ettersom dette kan ta tid (tanken var i begynne å prøve i juni/juli)

Samtidig sliter jeg litt med at jeg kan bli gravid fort denne gangen, og at jeg da vil gå ut i permisjon før vikariatet er slutt.

Hva synes dere, skal jeg vente med å prøve slik at jeg ikke føder før mai 2008 - eller være egoistisk og starte prøvingen med èn gang?

:)

Fortsetter under...

Annonse

Helt enig. Du skal IKKE ha dårlig samvittighet for å sette barn til verden. De er samfunnsøkonomisk lønnsomme, så det så! :)

Sannsynligvis har dine nye arbeidsgivere selv barn, det er slett ikke sikkert at de har tidligere har tilpasset sine barnefødsler slik at det passet best for deres sjefer...

Jeg synes du skal prioritere familie, men skjønner at det er vanskelig. Har nemlig vært i samme situasjon. I høst ble jeg gravid og hadde termin over en måned før vikariatet mitt utløp. Desverre mistet jeg den lille i 13. uke.

Hvis du vil la kroppen bli litt mer klar før du begynner å prøve kan du jo droppe p-pillene og bruke kondom i ett par måneder. Da blir kroppen mer klar for et svangerskap og du "sløser" ikke bort verdifull tid mens du venter en måned eller to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...