Gå til innhold

Hva er farlig med kiwi???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en sitrusfrukt, derfor helst ikke mer enn 1 stk per dag. Kiwi er vel ikke mer "farlig" enn klementiner og appelsiner???

Fortsetter under...

Skrevet

I alle dager, kan da ikke være noe farlig med det vel???

Skrevet

nei, trodde liksom ikke det jeg heller, men så en link lenger ned her som sa at man ikke ikke skulle gi kiwi til barna pga allergi. Men det er jo bare hvis man tyller i dem den ene etter den andre..trodde jeg hvertfall.

HI

Skrevet

Er vel bare om man skulle være allergisk.. men det kan barna være mot andre ting også..

Skrevet

jeg er allergisk mot kiwi selv om jeg bare får i meg en dråpe så hovner og klør det i halsen munn tunge og lepper..

Derfor har ikke jeg tenkt å gi kiwi til min tass før han kan snakke..

Men det er jo mange andre ting barn kan være allergiske mot også...

Selv om ikke foreldra er det..

Skrevet

man sier man skal unngå sitrus i tilfelle allergi ja, mangen som reagere på det, akkurat som med jordbær...jeg prøvde forsiktig den første gangen, men nå får hun en halv om vi har, ikke vært noen reaksjon her..

Annonse

Skrevet

Man bør unngå sitrusfrukter, eller i hvert fall være veldig forsiktig første gang de skal smake, pga fare for allergi. I familien min er det en del allergi, derfor er vi ekstra forsiktige med sånt.

Skrevet

Bare en liten opplysning; kiwi tilhører ikke sitrus-familien. Det er godt mulig at kiwi lett gir allergiske reaksjoner, jeg er litt grønn der, men det er i hvert fall ikke en sitrus-frukt.

Skrevet

Kiwi er en bløtfrukt, i samme kategori som: ananas, banan, drue, fiken, melon, papaya og så videre.

Ang. allergi kjenner jeg ikke til.

Synes hver enkelt må få prøve seg fram uten at en eller annen her på dib skal fortelle oss at dette skal vi overhodet ikke gjøre eller må gjøre.

Skrevet

Riktig at det ikke er en sitrusfrukt, den er i slekt med stikkelsbær, faktisk :-)

Har gitt kiwi iblant til jenta mi siden ho var rundt 14 mnd. Populært!

Skrevet

Det som er farlig med kiwi er at den inneholder veldig potente allergener. Dvs at hvis du er allergisk mot det kan du få en veldig voldsom reaksjon i forhold til andre ting som f.eks kanskje bare forårsaker litt kløe eller utslett. Derfor er det lurt å være litt varsom. Det samme gjelder peanøtter.

Skrevet

Enkelte ting er det "lettere" å være allergisk mot enn andre. Kiwi er visst slik. Men det er vel som nøtter, melk, osv. Noen er allergiske, men de fleste er det ikke. Betyr vel bare at man skal være litt forsiktig med innføring av slike matvarer, og ikke overdrive.

Skrevet

Pga allergi. Om jeg spiser bare en liten bit får jeg så mye utslett å klør meg i hel. Så derfor skal man være forsiktig med å gi det til små barn. Unner ikke et lite barn den reaksjonen. Men prøv med en liten bit først å ikke en halv kiwi liksom.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...