Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #1 Skrevet 28. januar 2007 Noen som vet om små barn har raskere puls enn voksne?? Jeg synes gutten min på 14 mnd puster så raskt og lurer på om dette er normalt??
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #2 Skrevet 28. januar 2007 Ja, barn har raskere puls enn voksne. Nyfødte kan ha puls på 200. Jenta mi på ett år har puls på 120. Pusten derimot tror jeg ikke skal være noe raskere hos barn enn hos voksne. Mener pustefrekvensen ligger rundt 15 i minuttet.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #3 Skrevet 28. januar 2007 Har du noen ideer på hva som kan være årsaken til at han puster så raskt?? Astma?? Lungebetennesle?? Nei huff nå skal ikke jeg overreagere her jeg
St. Hans Skrevet 28. januar 2007 #4 Skrevet 28. januar 2007 Små barn puster raskere enn voksne. Hvis han puster raskere enn normalt, kan han være syk på noen måte. Astma ville du kjent igjen på piping/hvesing i pusten. Når vesla her har hatt lungebetennelse (3 ganger!) har hun har lite matlyst, lite energi, litt feber, sovet MYE osv. Tror ikke du skal mistenke verken astma eller lungebetennelse hvis du ikke har andre symptomer.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2007 #5 Skrevet 28. januar 2007 Akkurat nå har han 39.6 i feber og er kjempetett i nesen. Så da er det vel årsaken nå?? Men jeg synes han bestandig puster så raskt?? Men nå har han jo også vært mer eller mindre syk de siste 4 mnd. Har kun hatt korte pauser på 1 uke mellom hvert "slag". Begynner derfor å lure på om noe kan være galt??
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Små barn kan ha makspuls på 220. For voksne (ca 30 år) pleier makspulsen å ligge rundt 190. For voksne ligger hvilepuls på ca 30-35 % av makspuls, for barn kan det godt hende at den ligger litt høyere. Ved vanlig aktivitet kan godt pulsen kommer opp mot 50-60% av makspuls. Dette er bare sånn ca, men litt å forholde seg til. Men selv om barn har raskere puls, skal de ikke puste så mye fortere når de ikke er fysisk aktive. Men litt forkjølelse, tett nese, feber o.l. vil jeg tro kan gjøre at han puster litt fortere. Hvis det varer, ville jeg tatt kontakt med lege. Kan jo også være hovne mandler, og i tilfelle er det bra om det oppdages når han er så liten så han slipper å plages med det gjennom oppveksten.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 190 i puls er jo ikke normalt??? Jeg hadde en syklig tilstand i hjertet og hadde til tider 240 i puls og det er ikke bra. En kvinne har høyere puls enn en mann, husker ikke helt i hodet. men mener det er ca 60-70slag i min på menn og kvinner litt raskere.. Så vet ikke hva du mener med makspuls, men 190 i puls for et voksent menneske er ikke vanlig
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #8 Skrevet 29. januar 2007 så på svaret ditt nå , du mener vel 190 i puls ved trening??? og vanlig puls ut i fra det (hvilepuls) ca 35% mindre?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #9 Skrevet 29. januar 2007 190 er MAKSPULS for voksne/30 åringer (i gjennomsnitt), dvs den høyeste puls du kan klare å komme opp i under trening. % regnes ut fra makspuls.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå