Jaguara Skrevet 28. januar 2007 #1 Skrevet 28. januar 2007 Jenta vår er ca to og en halv måned og har vært et eksemplarisk barn fram til nå. Plutselig for fire dager siden har hun hver kveld satt i gang med å skrike helt utrøstelig i 20-30 minutter helt til hun sovner. Det høres voldsomt og brutalt ut og vi skjønner ikke helt hva det kan være. Muligens luft? Noen som har opplevd liknende og evt hvor lenge har det stått på for dere? Ideer om hva det kan være? PS benytter sjansen til å sende ut en tanke til de stakkars foreldrene rundt om i landet som sliter med kolikkbarn.. Det skulle vært gratis ferietur til dem alle etter at kolikkperioden er over!
Bab7 Skrevet 28. januar 2007 #2 Skrevet 28. januar 2007 Hei, vi har opplevd akkurat det samme; 10 uker gammel gutt som fikk skikkelig kolikk-tendenser forrige helg. Nettene var et h....Etterhvert skjønte jeg at han var skikkelig forkjøla, og at han derfor fikk i seg veldig mye luft under amminga. Han har fått minifom som har hjulpet litt, men det er veldig opp og ned. I går og i dag på dagen har han vært mye bedre av forkjølelsen, ammet godt og sovet godt, men i kveld er vi på'n igjen....urolig, misfornøyd og må skrike seg i søvn i vogna eller puppes i søvn. Og når han puppes i søvn våkner han alltid med et vræl etter en stund, så det er ingen god løsning. Og nå er han ikke forkjøla, så HVA ER DET NÅ? umulig å vite. Jeg tenkte på kolikk, kan visst komme seint og komme og gå, men håper bare det gir seg nå som de snart er 3 mnd, da skal vel magen være mere moden??? Er veldig sliten av generelt lite søvn etter mye sjukdom i hele familien....Skjønner veldig godt hvordan du har det! og skjønner IKKE hvordan kolikkforeldre klarer å beholde psyken i 3 mnd...
Gjest Skrevet 28. januar 2007 #3 Skrevet 28. januar 2007 Har ikke hatt det sånn med lillemor, men har allikevel noen gode råd. Minifom. Når dere koser og hygger dere om kvelden og spesielt under nattstellet, ha lille liggende på magen. Legg h*n over knærne etc, slik at det blir press på magen og styk på ryggen, både opp og ned og i sirkler. Det løsnet endel luft på lillemor. Anbefaler også gode raperutiner, er ikke alltid at en rap er det hele. Jeg rapet nemlig ikke lillemor til å begynne med, er da ikke luft i puppen. Haha, der tok jeg jammen feil ja!
Yara Skrevet 28. januar 2007 #4 Skrevet 28. januar 2007 Kan hun være overtrøtt? Prøv å legg henne litt før hun får disse skrikeperiodene og se. Jeg var redd jenta vår fikk kolikk en epriode, men så prøvde jeg å legge henne... Hun sov... Hun var tydeligvis bare trøtt. Når hun ble overtrøtt ble hun utrøstelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå