Gå til innhold

Har livmoren begynt å "stige opp" av bekkenet?

Anbefalte innlegg

heia

- dere som er i ca uke 13+

noen av dere har lagt på seg, noen ikke, jeg har iallefall.

Men er det noen som har merket at magen vokser over skambenet?

(eller som det altså står på uke 14: livmoren er begynt å "stige opp" av bekkenet)..

Fortsetter under...

Hei - jeg har lagt på meg ja, men vet ikke riktig om livmoren har steget opp av bekkenet riktig enda.. Skjønner ikke helt hvordan det skal føles:) Er i 13 uke i morgen, så kanskje skjønner jeg det om noen dager? Skal til jordmor på onsdag - kan spørre henne da;)

jeg merker en liten kul nederst på magen når jeg ligger. Enda mer når jeg står oppreist. Fått litt mer fyldig mage selv om jeg gikk ned nesten 7 kg. Opp 1 kg nå som jeg holder litt mer på maten. Gleder meg til magen begynner å synes ordentlig. Føler graviditeten går litt sakte nå.

Leste nettopp her inne et sted at livmora merkes fortere hos korte enn hos lange kvinner. Jeg har ikke klart å kjenne den, men er ganske lang, så kanskje det er derfor. Er heller ikke mer enn 12+5, men er så utålmodig etter skikkelige graivditetstegn. Skal til jordmor neste uke, må si jeg gleder meg til det.

Jeg har lest at man ser fortere på litt rundere kvinner at de er gravide enn på slanke..

Jeg er på den runde siden og både søstera mi og samboeren min sier at jeg har blitt smalere rundt hoftene og på sida av magen,men at jeg har blitt rund midt på:) At jeg har litt gravidmage lissom. Er 12+0 i dag:)

Annonse

Hei, har ikke lagt paa meg, tatt av 4 kilo, men mener jeg kan kjenne livomoren over skambenet naa, saerlig hvis jeg staar, har ogsaa faatt mage, er litt bekymret for hvordan dette skal gaa :), det er jo 1.mann og de sier at det kan ta litt tid foer man ser magen, jeg har tatt av i laarane og paa baken, men magen er bare blitt stoerre og stoerre, andre so har det saann?

Er 13+5 i dag.

jeg har kjennt livmoren over skambeinet siden uke 11. men har vert gravid mange ganger og født en gang så den hvet vell hvordan ting fungerer nå den livmoren min. har lagt på meg noe,litt usikker hvor mye..ser ikke gravid ut,bare lubben. (og jeg som hadde stram mage og håpet på en stram liten kul...men men,baby blir det uansett) =)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...