Gå til innhold

spotting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kall med dum/treg i oppfatelsen..men har faktisk aldri hørt ordet spotting før jeg begynnte vanke på disse sidene. Hva er spotting egentlig?? Er det ett annet ord for små blødinger? Eller feks tedenser til blødning??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde å søke opp ordet men jeg ble ikke noe klokere....

Det er mange som snakker om det, men ingen som forklarer direkte hva det er så jeg skjønner at du lurer...

Ble nysgjerrig jeg også... hehe

Skrevet

det er småblødninger, men husker ikke om det er før eller etter eggløsning, eller før eller etter man er blitt gravid.... Men jeg tror det er noe positivt:)

Skrevet

Spotting er småblødninger man gjerne får før mensen. Sånn litt brunt i trusa, men ikke så mye at du kan fylle et bind eller bruke tampong.

Noen kan få litt spotting i forbindelse med at egget fester seg, og da kalles det gjerne festeblødning. Dette kommer gjerne ca en uke før man forventer mensen, og kan gjøre en del forvirret over syklusen sin.

Noen gravide får irriterte slimhinner i skjeden og opplever derfor litt spotting og småblødninger i løpet av svangerskapet. Dette er i utgangspunktet ikke farlig, men friskt blod skal alltid sjekkes av lege første gangen.

Håper dette var litt utfyllende svar =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...