Gå til innhold

trenger tips om smertelindring!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Umulig og si på forhånd hva man trenger av smertelindring. Jeg var fast bestemt på at jeg KUN skulle ha akupunktur og varmt vann. Vel så var det sånn at ingen JM på vakt kunne dette med akupunktur. Og varmt vann funket i ca 1 time, så var det "oppbrukt". JM fikk meg til og prøve lystgass, jeg ville ikke det hadde hørt så mange snakke negativt om det, men etter og ha grått litt ble jeg enig om å prøve. Det hjalp masse en liten stund. Da det ikke holdt ble det epidural. Det var som å komme til himmelen (tror jeg), det var helt riktig for meg der og da. Men jeg har et lite håp om at jeg skal klare det uten denne gangen.

Altså. Det er ikke mulig og si noe NÅ, om hva du har behov for når øyeblikket er inne..

Sier meg enig i at det ikke går an å si på forhånd.. Jeg rakk ikke å få annet enn varme risposer (hjalp under de første åpningsriene), varm dusj (hjalp ikke i det hele tatt) og lystgass (hjalp mye, men ikke toppene på de siste åpningsriene og pressriene). Gikk så fort at jeg ikke rakk akupunktur eller epidural, men fikk spinal da det ble ks til slutt. Det var godt det!! Ellers synes jeg det hjelper med bevegelse, jeg gikk rundt i rommet, vugget, klatret på seng, stoler, sambo og prøvde meg på veggene innimellom også.. Pga igangsetting fikk jeg veldig harde rier, lange og ikke pause mellom. Gikk fra null åpning til full på ca 2,5 time. Jordmor fikk rett og slett ikke med seg hvor langt det var kommet, og derfor ble det dårlig tid på slutten..

Det kommer helt an på fødselen..

Tror det er best og ta det som det kommer;o)

Min første fødsel var rask og intens så jeg klarte med bare noen timer i varmt vann..Mens hadde den vart i 10 timer+++++ så hadde jeg nok hatt behov for litt mer enn det ,kanskje..Det vet jeg jo ikke,men tror det..

Jeg skal værtfall ha den innstillinga til fødsel nr to også,så får vi ta det som det kommer fra der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...