Gå til innhold

Sambo lite støttende.... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min "kjære" samboer er veldig opp og ned med støtten min i forbindelse med graviditeten... enkelte ganger virker det som at han virkelig setter seg inn i min situasjon og FORSTÅR og STØTTER meg nå mens jeg går gravid.... mens andre tilfeller blir jeg helt frustrert og fortvilet, lei meg og skuffet over at han kan være som han er til tider...

Da snakker jeg om lite hjelpsom hjemme, sier at svangerskapsboken som vi fikk fra JM er bare sprøyt (han mener da dette som står på "pappa-delen" hvor at vi som går gravide bør oppvartes som en prinsesse, avlastes i husarbeid, at vi gravide har det femti ganger verre enn hva pappa'ene har etc etc....

JEG BLIR SÅ SKUFFET AT JEG VET SNART IKKE HVA JEG SKAL GJØRE!!! Har gått å vært lei meg i hele dag og med klump i halsen pga hans utsagn ang denne svangerskapsboken i morges.... FATTER HAN INGENTING ELLER!??!! Tror han dette er en LETT ting for oss som går gravide!?!??!?!?!? Virker iallefall sånn.... Fy fader, jeg blir så lei meg!!!

Vurderer å også ta med meg min mor eller god venninne under fødselen, i tilfelle HAN ikke strekker til for å "STØTTE" opp meg...

ÅÅÅHHHHHHHHH!!!!!!

FLERE som har det samboere som tror dette er piece of cake for oss gravide!??!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får nesten skrive under her... han sa i starten: ikke tro at jeg kommer til å ta spesielle hensyn til deg fordi du er gravid. Men nå bærer han alltid de tunge posene opp trappene uten at jeg må spørre. Aner ikke helt, men han her mener hvertfall at dette er noe heeelt naturlig og det er det jo å, men for _meg_ betyr det mye mer enn som så.

Tror noen mannfolk er sånn men rart er det. Og noe svar på hav du skal gjøre har jeg ikke. Du får huske på at du er litt ekstra nærtagen også og at mannfolk syns gravid-"hysteriet" tar litt av innimellom.

Klem til deg:-)

Skrevet

Må huske på at alt skjer med deg og din kropp, det er ikke enkelt for han å forstå hva som skjer, for det er du som går rundt og kjenner på alt sammet.... prøv å få han til å kommunisere med deg ang. svangerskapet, men ikke press han til noe... Og så lenge du er frisk så er det vel ikke noen spes. grunn til å oppvartes extra? :) kanskje kreve litt fotmassasje når du er stor og tung, det gjør jeg iblandt:) tok tid før min samb. greide å "innstille" seg på å bli pappa...... vær tålmodig! Nå har vi det supert! (Han har ikke så mye som sett i denne pappa-boken som du snakker om, gidder ikke stresse han med det....)

Skrevet

Joda, vet godt at jeg er litt ekstra nærtagende nå.. og vi har snakket mye om dette. Min er også flink til å bære posene å sånn, men det er bare måten han noen ganger er og sier ting på... blir så oppgitt!

Får jo høre hele tiden at jeg "bruker graviditeten som en unnskyldning på ditt og datt"... og det er ikke noe gøy... jeg vil bare det beste for barnet mitt jeg... og så klart vil jeg også nå den siste tiden prøve å slappe av, lade litt batterier slik at jeg er litt fit for fight når tiden er inne.. Har jo fått beskjed flere ganger av JM at jeg NÅ MÅ TA DET MED RO, og ikke støvsuge eller vaske gulv etc pga bekkenløsning... men hvem FAEN må gjøre d da??? JO MEG!!!

Hender en gang i skuddåret at han tar det, men tror jeg kan regne dette på EN HÅND siden jeg ble gravid..... :((((((

Synes ikke det er noe rart at jeg innimellom blir sinna på'n når'n ikke gjør så mye for å hjelpe meg..... vi snakket om dette både før jeg ble gravid og rett etter om hvordan ting kunne bli med meg og graviditeten OG AT JEG trengte mer og mer hjelp framover dess nærmere termine jeg kom.... og han var såååå forståelsesfull akkurat DA så tenkte at JEG HAR EN MEGAKJÆRESTE alts!!! yeah right... Der bomma jeg visst litt....

nei vi får se hvordan det går... jeg har sagt til han at når baby'n kommer til verden så får han ta seg skikkelig sammen å hjelpe meg MYE mer enn det han gjør nå.... jeg tar ikke med hva som helst lenger da iallefall!!!

huff..

Skrevet

Jaja, jeg har bekkenløsning, enkelte dager så ille at jeg skriker når jeg går. Men, som alenemor og en i magen som hvert øyeblikk kommer ut er jeg pent nok nødt til å støvsuge, vaske gulv, bære tunge poser opp trappene, skru barnesengen opp, samme med flatpakket stellebord, lage alle middager, gå til fellesvaskeriet med alle klærne, henge opp bære tungt. ÅÅÅÅÅ, jeg syns samboende jenter klager så fælt. Bit tenna sammen å gjør det selv.... dere har selv valgt mannen deres.

Skrevet

Signerer jeg og... nærmeste jeg kommer kompliment er: "nå begynner du å se sprengt ut" jo, tusen takk for den du!!!!Er så dritt lei av å kun få høre (dette gjelder fra alle rundt meg) nå er du tjukk og rund, i dag ser du sliten ut, i dag ser du trøtt ut osv... Kan ikke folk bare holde kjeft hvis de ikke har noe positivt å si??? Har ikke fått ett eneste kompliment fra sambo (eller andre) siden jeg ble gravid.

Skrevet

Til anonym

Jeg er sikker på du ser heltt nydelig gravid ut :)))

Lukk øra for dårlige - nå er du sprengt - kommentarer.

Hilsen alenemor anonym

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...